پاپو
تاریخ انتشار : 11 تیر 1400 2:21

بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی ۱۴۰۰

فیلم های طنز و کمدی از پرطرفدارترین فیلم ها بین مردم هستند. فیلم هایی با طنزی زیبا و آموزنده هم در صدر لیست علاقه مندی ها قرار دارند. یک فیلم طنز باید بتواند در عین حال که بیننده را با خود همراه می سازد و به نکات خوبی را آموزش می دهد، بتواند لحظات خوب و مفرهی را برای خانواده ای ایجاد نماید.

متاسفانه در طول سالیان اخیر شاهد فیلم هایی بوده ایم که نمی توان اسم آنها را کمدی گذاشت، بلکه یک فیلم آبکی، با موضوعی بی معنی و بازی هایی جلف و زننده!

اما با توجه به اینکه وقت بیننده اهمیت دارد و از طرفی بهتر است که فیلم های بی معنی دیده نشوند، ما تصمیم گرفتیم تا تعدادی از بهترین فیلم های کمدی سال ۱۴۰۰ را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم. تا بتوانید این فیلم ها را تهیه نمایید و در کنار عزیزانتان تماشا کنید و لحظاتن زیبایی برای هم خلق کنید.

با معرفی بهترین فیلم های کمدی سال ۱۴۰۰، یعنی فیلم های دینامیت، گشت ارشاد ۳، هفته ای یک بار آدم باش و شیشلیک همراه ما باشید.

معرفی فیلم های کمدی

فیلم دینامیت

  • کارگردان: مسعود اطیابی
  • بازیگران: احمد مهران فر، پژمان جمشیدی، محسن کیایی، نادر سلیمانی
  • مدت زمان : ۹۸ دقیقه

دینامیت یکی از بهترین فیلم های کمدی ایرانی ۱۴۰۰ است که در عرض چند روز توانست به رکورد فروش ۱ میلیاردی دست پیدا کند. این فیلم در سال ۱۳۹۷ ساخته شده است و به دلیل شیوع کرونا و محدودیت سینماها تا همین چند ماه پیش اکران نشد.

فیلم کمدی جدید ایرانی دینامیت، بسیار جذاب و خنده‌دار است. امکان کمی وجود دارد که به سینما بروید و با لبان خندان بازنگردید. همه چیز از نقل مکان کردن دو جوان دانشجو به ساختمانی با همسایه‌های متفاوت شروع می‌شود که چالش‌ها و مشکلاتی پیش روی آنها قرار می‌دهد. دو طلبه را شاهد هستیم که به دنبال خانه می‌گردند. در آمد زیادی ندارند، اما از پس اتفاق، یک صاحب آپارتمان در بالاشهر، واحدی را با قیمت بسیار پایین در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

در این آپارتمان قشرهای مختلفی از جامعه، مانند ساقی و دخترانی که مستقل زندگی می‌کنند، ساکن هستند و به این جمع دو طلبه نیز اضافه می‌شوند. یکی طلبه افراطی و دیگری طلبه‌ای است که سعی می‌کند درک بیشتری داشته باشد. به این ترتیب ماجراهای طنز جالبی در این فیلم سینمایی خنده دار ایرانی اتفاق خواهد افتاد.

سید ابراهیم عامریان تهیه‌کننده آن و حمزه صالحی با همکاری شیما محمدبیگی کار نویسندگی دینامیت را به عهده داشتند. دینامیت یک فیلم طنز ایرانی جدید است که علاقه مندانی بسیار داشته است.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان پژمان جمشیدی، احمد مهران‌فر، مهدی هاشمی، محسن کیایی، نادر سلیمانی، نازنین بیاتی، میرطاهر مظلومی و امید روحانی را نام برد.

این فیلم حدود چهار ملیارد و ۵۰۰ میلیون فروش گیشه داشته است. از نظر تجاری موفق عمل کرده و صدر نشین جدول پرفروش ترین فیلم های طنز ایرانی در سال ۱۴۰۰ است. می‌توان دینامیت را یکی از بهترین فیلم های طنز ایرانی ۱۴۰۰ دانست.

فیلم گشت ارشاد ۳

  • کارگردان: سعید سهیلی
  • نویسنده: حسام سامری‌زاده
  • بازیگران اصلی: پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهنام بانی، امیر جعفری

«گشت ارشاد ۳»  از خنده دارترین فیلم های سال ۱۴۰۰ ایرانی است که در ۲۶ آبان ۱۴۰۰ اکران شد. این فیلم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید سهیلی در ادامه سری‌های قبلی گشت ارشاد ساخته شده است. با این تفاوت که در گشت ارشاد ۳ خبری از بازی «حمید فرخ‌نژاد» نیست. همان‌طور که می‌دانید سری‌های قبلی گشت ارشاد با باز درخشان «ساعد سهیلی» «پولاد کیمیایی» و «حمید فرخ‌نژاد» طرفداران زیادی داشت. اما در این سری به‌نظر می‌رسد امیر جعفری جایگزین حمید فرخ‌نژاد شده است. نکته جالب دیگر بازی بهنام بانی در گشت ارشاد ۳ از فیلم های کمدی ایرانی ۱۴۰۰ خواهد است. او در این فیلم به عنوان خواننده و یکی از بازیگران اصلی حضور دارد. گشت ارشاد ۳ توانست دومین فیلم پرفروش شود.

در خلاصه داستان جدیدترین فیلم کمدی ایرانی ۱۴۰۰ آمده است که:

عطا و حسن که به دلایل مختلف از کشور خارج شده بودند اکنون به ایران بازگشته‌اند. آن‌ها برای گذراندن زندگی در خیابان‌های تهران به نوازندگی و خوانندگی مشغولند. علاقه شدید آن‌ها به این کار باعث می‌شود تا تصمیم بگیرند آلبوم موسیقی منتشر کنند. اما از نظر مالی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. تا این‌که با مردی برخورد می‌کنند که اون نیز رویایی مشابه دارد و دوباره به سمت کار خلاف کشیده می‌شوند.

فیلم هفته ای یک بار آدم باش

  • کارگردان: شهرام شاه‌حسینی
  • بازیگران اصلی: پژمان جمشیدی، رعنا آزادی‌ور، علیرضا استادی، پژمان بازغی
  • مدت زمان : ۹۸ دقیقه

فیلم سینمایی هفته‌ای یک‌بار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر یکی از قشنگ ترین فیلم های طنز ایرانی است که در لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی ۱۴۰۰ قرار دارد و نوروز ۱۴۰۰ اکران شد.

شهرام شاه‌حسینی بسیاری از فیلم‌های محبوب همچون کلاغ پر، زن‌ها فرشته‌اند، خانه دختر و سریال‌هایی همچون می‌خواهم زنده بمانم و همه چیز آنجا است را کارگردانی کرده است. و اکنون فیلم هفته‌ای یک‌بار آدم باش را به روی صحنه آورده است.

اما از اقبال بد، سینماها به دلیل شدت گرفتن ویروس کرونا تعطیل شدند. فیلم سینمایی هفته‌ای یک‌بار آدم باش شامل از بازیگرانی همچون رعنا آزادی‌ور، علیرضا استادی، پژمان جمشیدی، پژمان بازغی، شیرین یزدان‌بخش و ساغر قناعت است.

این فیلم کمدی جدید ایرانی هنوز به اکران آنلاین نیامده و امید است که در اکران آنلاین از فروش خوبی برخوردار شود. این فیلم طنز ایرانی جدید با فروش ناچیز خود مقام اول فروش را در بین ۵ فیلم اکران شده سال ۱۴۰۰ به دست آورد و توانست یکی از پرفروش ترین فیلم های طنز ایرانی در سال ۱۴۰۰ باشد.

در این فیلم دو برادر با سلیقه و عقاید متفاوت از هم به دلیل بیماری پدر مجبور به زندگی در خانه پدری می‌شوند. اختلاف آن دو با هم و همسرانشان سبب ایجاد موقعیت‌های کمدی و دیالوگ‌های طنز خواهد شد.

علی و مانی دو برادر صاحب دو زندگی متفاوت، با طرز فکرهای جداگانه هستند. صحنه‌های جنگ و جدل بین این دو خانواده و همسرانشان، لحظات خنده آوری را ایجاد کرده‌اند.

گاهی نیز درام وارد این داستان می‌شود و مخاطب را غم‌انگیز می‌کند. بعد از زوج سام درخشانی و پژمان جمشیدی، این بار به تماشای ترکیب دو پژمان، بازغی و جمشیدی، در نقش دو برادر هستیم که باعث شده در لیست قشنگ ترین فیلم های طنز ایرانی قرار گیرد.

فیلم شیشلیک

  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • نویسنده: امیرمهدی ژوله
  • بازیگران اصلی: رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی

«شیشلیک» فیلم سینمایی خنده دار ایرانی ۱۴۰۰ و اولین تجربه محمدحسین مهدویان در ژانر کمدی است. این بهترین فیلم کمدی ایرانی سال ۱۴۰۰ را امیرمهدی ژوله نوشته که قبلا از او سریال‌ها و فیلم سینمایی طنز زیادی دیده‌ایم.

ترکیب مهدویان به عنوان کارگردان و ژوله به عنوان نویسنده به نظر ترکیب جذابی خواهد شد. مهدویان برای فیلم سینمایی شیشلیک از بازیگران مطرح سینما همچون «رضا عطاران»، «ژاله صامتی»، «پژمان جمشیدی»، «جمشید هاشم‌پور»، «مه‌لقا باقری» و «عباس جمشیدی‌فر» دعوت به عمل آورده است. حضور این بازیگران معروف که برخی از آن‌ها در عرصه طنز سرآمد هستند مخاطب را مشتاق اکران شیشلیک کرده است. اکران عمومی این فیلم با فراز و نشیب های فروانی روبرو بود. این برترین فیلم سینمایی خنده دار ایرانی ۱۴۰۰ در سی و نهمین جشنواره حضور داشت و پس از آن قرار بود در اواخر ۱۴۰۰ اکران عمومی شود، که میسر نشد. بعد از آن قرار بود شیشلیک، فیلم سینمایی طنز ایرانی ۱۴۰۰ را در بهار ۱۴۰۱ اکران کنند که هنوز این اتفاق نیافتاده است.

در خلاصه فیلم آمده است که:

فردی از شهرکی دورافتاده در حاشیه تهران دست به پرخاشگری می‌زند. او که از رییس خود در کارخانه دل‌گیر بوده و تحت شرایط سختی قرار گرفته است، تلاش می‌کند تا خانواده و زندگی‌اش را نجات دهد.

شیشلیک به عنوان فیلم کمدی جدید ایرانی ۱۴۰۰ توانست در سی و نهمین جشنواره فجر نامزد دریافت جوایز زیادی شود. پژمان جمشیدی نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. هادی ساعد محکم نامزد دریافت بهترین صدابرداری و شهرام خلج نامزد دریافت بهترین چهره‌پردازی شده بودند.

نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

مطالب شابه مطلب فوق

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد