پاپو
تاریخ انتشار : 18 آبان 1399 18:34

فیلم سینمایی رویای سینما‎

در تاریخ سینمای هر کشوری فیلم هایی وجود دارد که پس از گذشت سالیان سال همواره جذاب و دیدنی هستند. در تاریخ سینمای کشور ما هم این قبیل فیلم ها کم نیستند، فیلم مادر آقای حاتمی یکی از این فیلم های زیباست که شاید صد سال دیگر هم به اندازه همان سال اول ساختش، زیبا و جذاب باشد. فیلم رویای سینما، ساخته آقای علی شاه حاتمی و محصول سال ۱۳۹۰ سینمای ایران است. ماجرای این فیلم بدین ترتیب است که یک گروه فیلمبرداری برای ساخت یک فیلم مشترک بین سینمای ایران و کانادا به یک بازیگر نوجوان نیاز دارد. به همین دلیل از نوجوانان مشتاق، تست بازیگری گرفته می شود که از بین آنها دو نفر به نام های کاظم و فرهاد انتخاب می شوند، اما گروه فیلم برداری تنها به یک بازیگر نوجوان نیاز دارد و اینجاست که رقابتی بین کاظم و فرهاد آغاز می شود و ماجراهای این فیلم را می سازد. امروز می خواهیم در ارتباط با فیلم رویای سینما صحبت کنیم و عوامل و بازیگران این فیلم را به شما معرفی نماییم.

بررسی فیلم رویای سینما

فیلم سینمایی رویای سینما به‌کارگردانی علی شاه‌حاتمی و حمید شاه حاتمی در ۱۰ سال پیش یعنی سال ۱۳۹۰ تولید شده است. رویای سینما توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره ۴.۶ از ۱۰ را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان می‌دهد عموم مردم رویای سینما را اثری کم‌ارزش، کم‌کیفیت و نه‌چندان مهم ارزیابی می‌کنند. علی شاه‌حاتمی تهیه‌کننده رویای سینما این فیلم را، به‌عنوان محصول کشور ایران تهیه کرده است.

بازیگران فیلم رویای سینما

در رویای سینما بازیگرانی چون نیلوفر محمودی، علیرضا استادی، محمدعلی شادمان، کاظم بلوچی، یوسف مرادیان، شهرزاد صفوی و سهند جاهدی به ایفای نقش و بازیگری پرداخته‌اند. در فیلم رویای سینما حدود ۹ بازیگر جلوی دوربین رفته‌اند که از نظر تعداد بازیگران می‌توان رویای سینما را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از این‌لحاظ کارگردانی فیلم رویای سینما باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛

حال به معرفی این بازیگران اصلی خواهیم پرداخت:

نیلوفر محمودی

بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی «آپارتمان شماره‌ی ۱۳»، فیلم سینمایی «روز فرشته‌» و فیلم سینمایی «دو فیلم با یک بلیط» فعالیت داشته است.
تولد: ۱۳۴۷/۰۴/۲۲

از مهم‌ترین آثار نیلوفر محمودی می‌توان به بازیگری در فیلم روز فرشته‌، فیلم آپارتمان شماره‌ی ۱۳ و فیلم بوی خوش زندگی اشاره کرد.

نیلوفر محمودی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۶۸ در ۲۱ سالگی در فیلم در جستجوی قهرمان به کارگردانی حمیدرضا آشتیانی‌پور بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم روز فرشته‌، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای نیلوفر محمودی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مجید مجیدی، عطاءالله سلمانیان، عبدالحسن برزیده و مجید آشتیانی‌‌پور را تجربه کرد.

نیلوفر محمودی در سال ۱۳۷۲ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم نیلوفر محمودی در این سال، بازیگری در فیلم روز فرشته‌ به کارگردانی بهروز افخمی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی نیلوفر محمودی بازی در فیلم روز فرشته‌ بوده است. نیلوفر محمودی سال ۱۳۷۲ در ۲۵ سالگی در فیلم روز فرشته‌ نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با بهروز افخمی همکاری داشته است. نیلوفر محمودی توانست با بازی در فیلم روز فرشته‌ تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر عزت‌الله انتظامی، اکبر عبدی، مینا لاکانی و محمدرضا هنرمند بر تجارب او افزود.

نیلوفر محمودی علاوه‌بر فیلم روز فرشته‌، سال ۱۳۶۹ در ۲۲ سالگی در فیلم آپارتمان شماره‌ی ۱۳ نیز بازی کرده است. نیلوفر محمودی این‌بار با یدالله صمدی یعنی کارگردان فیلم آپارتمان شماره‌ی ۱۳ و هنرمندانی چون علیرضا خمسه، جمشید اسماعیل‌خانی، کتایون ریاحی و مریم معترف همکاری داشت.

در این سال‌ها نیلوفر محمودی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران نیلوفر محمدی با ۳ مرتبه، علیرضا خمسه با ۲ مرتبه، منوچهر افسری با ۲ مرتبه، فرهاد خان‌محمدی با ۲ مرتبه و رشید اصلانی با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با نیلوفر محمودی داشته‌اند.

علیرضا استادی

بازیگر سینما، سال ۱۳۵۲ در شهر ری متولد شد. وی با بازی در فیلم هیوا (۱۳۷۷) رسول ملاقلی پور وارد عرصه سینما شد.

علی شادمان

بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، کار خود را با بازی در فیلم سینمایی «میم مثل مادر» آغاز کرد و در سن ۱۰ سالگی به عنوان بازیگری با استعداد شناخته شد. وی در ادامه با بازی در سریال‌های مهمی همچون «کیمیا» و «سرزمین کهن» و همچنین فیلم‌ «ساکن طبقه وسط» توانسته تاکنون جایگاه خود را در بازیگری حفظ کند. او در سال ۲۰۱۱ موفق به دریافت جایزه مخصوص بهترین بازیگر نوجوان جهان از جشنواره ی سینه کید آمستردام شد.

پسربچه دوست‌داشتنی اثر به‌یادماندنی مرحوم رسول ملاقلی‌پور، «میم مثل مادر» را دوست‌داران سینما حتماً به یاد می‌آورند. آن پسر ۱۰ ساله حالا تبدیل به یکی از جوانان محبوب سینما و تلویزیون شده است. علی شادمان بعد «میم مثل مادر» در چند پروژه سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت که خیلی آز آن‌ها درگیر قول سانسور و توقیف شدند. توقیف مجموعه «سرزمین کهن» شاید بزرگ‌ترین بدشانسی او در کل زندگی‌اش بود و حضور «زمانی برای دوست داشتن» بزرگ‌ترین خوش‌شانسی آن. شادمان برای آن فیلم جایزه بهترین بازیگر نوجوان را در جشنواره‌های بین‌المللی کسب کرد. علی سنین کودکی و نوجوانی را پشت سر گذاشت با چهره‌ای کاملاً متفاوت در مجموعه‌ی «کیمیا» حضور پیدا کرد. شاید اوایل کمتر کسی او را به یاد می‌آورد. اما خیلی زود شهرت دوران گذشته‌اش را دوباره به دست آورد، حتی بیش از آن. علی شادمان در چند سال اخیر حضور نسبتاً پررنگی هم در صحنه‌ی تئاتر داشته است.

کاظم بلوچی

بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر، سال ۱۳۳۵ در شیرازمتولد شد.
وی فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده‌ی “هنر” است.
بلوچی کار هنری‌اش را با بازی در تئاتر «ساکت»، آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ در فیلم «حکایت آن مرد که خواب دید» به همراه اسدالله ایمن، به عنوان کارگردان و بازیگر حضور داشت.

یوسف مرادیان

بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «اصحاب کهف»، سریال تلویزیونی «مردان آنجلس» و سریال تلویزیونی «کلانتر ۳» فعالیت داشته است.

شهرزاد صفوی

بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «ستایش»، فیلم سینمایی «مسافر ری» و سریال تلویزیونی «ستاره قطبی» فعالیت داشته است.

سهند جاهدی

بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «سلام آقای مدیر»، سریال تلویزیونی «عید امسال» و سریال تلویزیونی «آچمز» فعالیت داشته است.

نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

مطالب شابه مطلب فوق

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد