پاپو
تاریخ انتشار : 15 اسفند 1395 15:42

موضوع نوشته: صفحه نخست » سبک زندگی »


جوجه را آخرسال بشمارید!

 جوجه را آخرسال بشمارید!

اسفند که از راه می رسد ناچار می شوید برای دخل و خرج تان چرتکه بیاندازید و کاغذ و قلم به دست فکر کنید در سال گذشته چه بر سر حقوق تان آمده است.۰۳.

۹-/همچنین در این ماه حسرت می خورید که چرا حساب و کتاب اعمال تان را هم نداشته اید.۸

همه ما خوب یاد گرفته ایم موقع تنگنا و بی پولی چطور سفره مان را کوچک کنیم و روزگار بگذرانیم اما معمولا هر وقت جیب مان بزرگ تر می شود و نقدینگی بیشتر، برای درآمد اضافه فکر خاصی نداریم و وقتی به خودمان می آییم که آهی در بساط نمانده است. شاید اسفند ماه فرصتی باشد تا برای نخستین بار نگاهی واقعی به هزینه ها و درآمدتان داشته باشید، خرج های غیرضروری و نه چندان مهم را دور بریزید و با یک روش جدید برنامه بودجه اسفند را تنظیم کنید.
اسفند، ماه هزینه ها
مراسم عید، از خانه تکانی و خرید رخت نو گرفته تا فکر تدارک یک سفر نوروزی و پذیرایی از مهمانان، خرج های زیادی دارد که البته به شرط برنامه ریزی درست مصرف، از بخش عمده آن می توان فاکتور گرفت؛ مثلا اگر همین چندوقت پیش به دلیل مناسبتی لباس های تازه خریده اید، حالا صرفا به خاطر حال و هوای سال نو لازم نیست دوباره پول هایتان را خرج پوشاک کنید. اگر هم قصد خرید دارید، با برنامه ریزی قبلی میزان هزینه ها را پایین آورد.
فریزر را خفه نکنید
یکی از قسمت های خانه که دم عید حسابی نونوار می شود، فریزر بخت برگشته ای است که قرار است به اندازه یک سال از سبزی قورمه و باقالی پر شود. گوشت و مرغ و ماهی را هم باید برای پذیرایی از مهمان های احتمالی به اینها اضافه کنید تا لیست دور و دراز وسایل فریزر تکمیل شود. اگر تمام تعطیلات نوروز را در سفر هستید، پیشنهاد ما این است که فرایند خرید خوراکی ها را به طور کلی به بعد از تعطیلات محول کنید اما اگر از همین حالا می دانید چند نفر از فامیل ها برای چند روز قرار است به منزل تان بیایند، بهتر است درست به اندازه مقدار نیازتان در عید و نه به میزان ۱۲ ماه سال خرید کنید.
لطفا به حساب خودتان برسید
عدد روزهای سال که به آخر نزدیک می شود، وقت صفرکردن حساب و کتاب های مالی رسیده، یک لیست کامل از تمام پول هایی که به دوست و آشنا و بقال محله بابت خریدهای نسیه بدهکارید یا پول هایی که به بقیه قرض داده اید و دستمزد کاری که باید از جایی بگیرید، تهیه کنید و ببینید در کل چقدر باید دست به جیب شوید.
عیدی بدهید اما نقدی ندهید
عیدی دادن، کوچک و بزرگ نمی شناسد و یکی از آن دسته مخارجی است که قابل حذف نیست اما قابل تعدیل. برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید از قبل یک لیست از تمام کسانی که می خواهید برایشان عیدی تهیه کنید، آماده کرده و به جای پول سراغ هدایای مناسب سن شان بروید؛ گزینه هایی که ارزان تر از عیدی نقدی تمام شوند و با ذوق و علاقه کسی که می خواهد عیدی بگیرد هم جور باشند. با این کار هم هوای جیب تان را خواهید داشت و هم می توانید دل نزدیکان تان را با کادوهای مخصوص بیشتر به دست آورید.
حال نوبت اعمال تان است
آخر سالی یک نگاهی هم به نامه اعمال تان بیاندازید. یک حساب و کتاب با خودتان. ببینید دل چه کسی را شکسته اید، پشت چه کسی غیبت کرده اید. حق چه کسی را نادیده گرفته اید. فرصت کمی باقی مانده، سال جدید را بدون محاسبه اعمال تان در سال گذشته شروع نکنید. بهتر است زود دست به کار شوید و نامه اعمال تان را سبک کنید.

نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

مطالب شابه مطلب فوق

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد