پاپو
تاریخ انتشار : 14 تیر 1400 18:06

بررسی و معرفی گوشی A71 سامسونگ

برند سامسونگ یکی از برندهای مشهور و پرطرفدار است. ارائه بهترین کیفیت با مناسب ترین قیمت، دلیل محبوبیت این برند است. یکی از گوشی های خوب سامسونگ مدل a71 hsj است.

گوشی سامسونگ A71 بهترین گوشی سامسونگ در بین میان رده‌های سامسونگ، و رقیبی برای سایر برندها در بازار است. گوشی سامسونگ گلکسی A71 دارای صفحه نمایش عالی، باتری با دوام، عملکرد سریع و ویژگی‌هایی منحصر به‌فرد است که با صرف هزینه کم می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد.

گلکسی A71 امتیازات و ویژگی‌های مثبت دیگری همچون بهره‌گیری از ۵G را دارد. این گوشی نه تنها ارزان و مقرون به صرفه است، بلکه به واسطه داشتن امکانات فوق‌العاده دوست داشتنی نیز هست.

در این مطلب قصد داریم با نقد و بررسی این گوشی، شما را در خرید یک میان رده با کیفیت از سامسونگ همراهی کنیم. پس اگر به دنبال بهترین گوشی سامسونگ میان رده با بودجه مناسب هستید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

بررسی مشخصات گوشی سامسونگ A71

قیمت گوشی a71

قیمت گوشی سامسونگ A71 به طور کلی ۳۱۹.۹۹ دلار اعلام شده است به طور کلی می‌توان گفت که گوشی سامسونگ a71 طراحی پلاستیکی دارد. اکنون گوشی‌های هم قیمت a71 با طراحی بهتری نیز در بازار موبایل ایران وجود دارد که در هنگام خرید گوشی موبایل می‌توانید آنها را در نظر بگیرید؛ اما عملکرد سخت‌افزاری گلکسی A71 و برخورداری از یک نمایشگر بزرگ و عالی و دوربین سلفی فوق‌العاده دیگر امتیازاتی هستند که این مقدار قیمت سامسونگ a71 را به نسبت میان‌رده‌های دیگر موجود در بازار توجیح می‌کند و قطعاً با وجود آنها می‌توان از بدنه پلاستیکی آن چشم‌پوشی کرد. به طور کلی قیمت سامسونگ a71 را می‌توان یک میان‌رده عالی با قیمتی مناسب از برند سامسونگ به حساب آورد.

سامسونگ a71 مناسب چه کسانی است؟

قبل از هر چیزی می‌بایست گفت که ویژگی‌های برجسته گوشیa71 نشان می‌دهد که سامسونگ آن دسته از مخاطبانی را هدف قرار داده که زمان زیادی را صرف وبگردی و تماشای محتوای ویدئویی می‌کنند؛ از‌این‌رو در هنگام خرید، a71 سامسونگ می‌تواند یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای آنها در نظر گرفته شود. بعد از فروش چشمگیر برخی از مدل‌های سری ای سامسونگ، این شرکت باز هم تصمیم گرفته که در سال ۲۰۲۰ تمرکز ویژه‌ای بر این سری داشته باشد. برای مثال گلکسی ای ۴۰ یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌ها در بازارهای اروپا از جمله انگلیس بود. در سال ۲۰۲۰ نیز این مدل‌ها بدون شک رقم قابل‌توجهی را در فروش نشان خواهند داد و گوشی a۷۱ در صدر این مدل‌ها قرار خواهد داشت.

این نکته را در نظر داشته باشید که گوشی a71 سامسونگ بعد از مدل‌های گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت قرار خواهد گرفت، به این دلیل که این دو مدل از تراشه پرچم‌دار ۲۰۱۹ برخوردار هستند و عملکرد سخت‌افزاری بهتری نسبت به گلکسی a71 خواهد داشت. قرار بود که آ۷۱ اوایل ماه فوریه ۲۰۲۰ عرضه شود ولی تاکنون در این مورد، تاریخ دقیقی مشخص نشده است. احتمالاً این گوشی سامسونگ قبل از عرضه گلکسی اس ۲۰ که در ۱۱ فوریه معرفی می‌شود، به بازار خواهد آمد.

طراحی گوشی سامسونگ a71

گوشی سامسونگ a71 یکی از بزرگ‌ترین نمایشگرها را در بین تمام گوشی‌های هوشمند دارد. همچنین گوشی آ۷۱ با ۱۶۴ میلی‌متر طول و ۱۸۰ گرم وزن، از نظر ابعاد و وزن، تفاوت زیادی با گوشی‌های سری نوت ۱۰ ندارد. در کنار فوق العاده بودن مشخصات گوشی a71 ، سامسونگ برای پایین نگه داشتن قیمت گوشی a71 سامسونگ ، از پلاستیک و شیشه در ساخت بدنه بهره برده و از این نظر تفاوت قابل‌توجهی با نسخه قبل خود ندارد. همچنین فریم گوشی a71 نیز از جنس پلاستیک است. بخش شیشه‌ای این بدنه به جلوی گوشی محدود می‌شود و از نسل سوم گوریلاگلس بهره برده است؛ بنابراین نمی‌توانید خیلی روی مقاومت آن حساب کنید و بهتر است که حتما همراه گوشی یک محافظ نمایشگر هم تهیه کنید، قاب پشت سامسونگa71 هم شباهت زیادی به قاب‌های شیشه‌ای دارد.

همانطور که گفتیم، در کنار همه مشخصات فوق‌العاده‌ای که دارد، سامسونگ برای پایین نگه داشتن قیمت گوشیa71 ، از پلاستیک در ساخت بدنه بهره برده و از این نظر تفاوت قابل‌توجهی با نسخه قبل خود ندارد. همچنین فریم گوشی آ ۷۱ نیز از جنس پلاستیک است. روکش و طراحی به خدمت گرفته در یکی از آپشن‌های رنگی موبایل a71 نسبت به نسخه قبل تفاوت داشته و در زوایای مختلف نوری جلوه بسیار زیبایی دارد. آنچه که موبایل سامسونگ a71 را از نسخه قبلی خود تمایز می‌سازد ماژول دوربین‌هاست.

این ماژول از یک طراحی خطی به یک مستطیل پهن تبدیل شده است. در گوشی ای ۷۰ سه دوربین در یک خط قرار دارد و فلش در زیر آنها واقع شده؛ اما در گوشی سامسونگa71 مستطیل پهنی دیده می‌شود که همه دوربین‌ها و فلش را در خود جای داده است.

از طرفی نیز به جای سه دوربین به چهار دوربین مجهز شده است. همچنین در پنل عقب خبری از سنسور اثر انگشت نبوده و تنها لوگو سامسونگ است که در قسمت پایین a71 خودنمایی می‌کند. دکمه پاور و راکر تنظیم صدا در قسمت راست گوشی a 71 قرار داده شده، در حالی که در قسمت پایین گوشی سامسونگ a71 ، یک جک هدفون در کنار پورت USB-C و پورت شارژ سریع ۲۵ واتی قرار دارد.

سامسونگ a۷۱ اندازه‌ای برابر با ۱۶۳.۶× ۷۶ × ۷.۷ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۷۹ گرم خواهد داشت. از‌این‌رو می‌توان آن را به عنوان یکی از گزینه‌های ارگونومی و خودش دست در نظر گرفت؛ گرچه تا اندازه‌ای برای آن دسته افرادی که دست‌های کوچک‌تری دارند؛ دسترسی به قسمت بالای نمایشگر کمی چالش‌بر‌انگیز بوده؛ اما مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند. در رابطه با آپشن‌های رنگی گوشی سامسونگ a۷۱ نیز خاطر نشان می‌شود که در رنگ‌های منشوری، مشکی، نقره‌ای، آبی و صورتی عرضه شده است.

بیش از ۸۷ درصد از کل فضای جلوی گوشی a71 سامسونگ را نمایشگر آن تشکیل می‌دهد و لبه‌های چهار طرف گوشی بسیار باریک هستند. بریدگی قطره‌ای شکل نمایشگر در این مدل به چشم نمی‌خورد و دوربین سلفی به‌ صورت یک پانچ در بالا و وسط نمایشگر قرار گرفته است تا a71 samsung از این نظر به پرچمداری چون سری اس ۲۰ و نوت ۱۰ شبیه شود.
آنچه که سامسونگ گلکسی a71 را از نسخه قبلی خود تمایز می‌سازد ماژول دوربین‌هاست. این ماژول از یک طراحی خطی به یک مستطیل پهن تبدیل شده است. در گوشی a71 مستطیل پهنی دیده می‌شود که همه دوربین‌ها و فلش را در خود جای داده است در حالی که چیدمان نسخه قبلی خطیست، از طرفی نیز به جای سه دوربین به چهار دوربین مجهز شده است.

همچنین در پنل عقب گوشی a71 خبری از سنسور اثر انگشت نبوده و تنها لوگو سامسونگ است که در قسمت پایین آن خودنمایی می‌کند. حسگرها مثل حسگر سنجش روشنایی محیط و تشخیص اثرانگشت هم به زیر نمایشگر منتقل شده‌اند. خبری هم از چراغ اعلان‌ها یا LED معروف گوشی‌های اندرویدی که تماس‌ها و پیغام‌های ازدست‌رفته را نشان می‌دهد نیست. حسگر اثر انگشت اپتیکال سامسونگ آ۷۱ عملکرد نسبتاً رضایت‌بخشی دارد.

نمایشگر a71 سامسونگ

یکی از نقاط قوت a71 سامسونگ ، بدون شک نمایشگر ۶.۷ اینچی آن است. نمایشگر گوشی آ ۷۱ قسمت عمده پنل جلو را به خود اختصاص داده در حالی که حداقل حاشیه ممکن را نیز دارد. بنابراین می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تماشای مالتی‌ مدیا در نظر گرفته شود. گوشی a71 از فناوری صفحه نمایش Infinity-O سامسونگ که در دستگاه‌های قبلی این شرکت نیز مشاهده شد، استفاده کرده و برای جای دادن یک دوربین سلفی از هول-پانچ استفاده کرده است.

به نظر می‌رسد که دوربین سلفی گلکسی ای ۵۱ نسبت به گلکسی ای ۷۱ فضای بیشتری را اشغال می‌کند با وجود اینکه هر دو از یک نوع لنز استفاده کرده‌اند. نوع پنل استفاده شده در سامسونگ a71 از نوع Super AMOLED Plus بوده که در مقابل پنل استفاده شده در گلکسی ای ۵۱ (پنل Super AMOLED) نازک‌تر بوده و روشنایی بیشتری نیز دارد. یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش نیز تعبیه شده است. علاوه بر این، به جای آن از تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی نیز می‌توان بهره برد.

نمایشگر a71 روشنایی فوق‌العاده‌ای داشته و ارائه رنگ آن نیز عالی است. رزولوشن آن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و کیفیت تصویر Full HD+ را ارائه داده که نتیجه آن ارائه جزئیات عالی در نمایش تصاویر و فیلم‌هاست. در رابطه با قابلیت صدای گوشی سامسونگ a71 نیز خاطر نشان می‌شود که به یک میکروفون ثانویه جهت حذف نویز صدا مجهز شده و از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند، در نتیجه برای استفاده از هدفون‌های سیمی نیاز به مبدل نخواهید داشت.

عملکرد و ظرفیت باتری گوشی سامسونگ گلکسی A71

گوشی سامسونگ گلکسی A71 ممکن است به بهترین پردازنده موجود در دنیا مجهز نباشد اما برای ساخت این دستگاه از پردازنده اسنپدراگون ۷۶۵G استفاده شده که عملکرد و سرعت دستگاه را به طور قابل توجهی بالا برده است. عملکرد گوشی A71 سامسونگ به هیچ عنوان کند نیست و انواع برنامه‌ها یا بازی‌های روز دنیا را به راحتی باز می‌کند.

باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری گوشی سامسونگ A71 تحسین برانگیز است. در صورت استفاده عادی و روزانه، باتری دستگاه حدود ۱.۵ روز دوام می‌آورد. حتی در روزهایی که از ماکزیمم نور گوشی استفاده شود یا مدام در حال بازی کردن باشید در پایان روز حدود ۲۰% از شارژ باتری برای شما باقی می‌ماند. زمان روشن بودن صفحه نمایش گوشی گلکسی A71 نیز حدود ۷ ثانیه اندازه‌گیری شده است.

گوشی هوشمند A71 از یک شارژر ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند که برای دستگاهی با این قیمت مناسب است. در تست‌های انجام شده تلفن در ۳۰ دقیقه ۴۳ درصد و در ۶۰ دقیقه ۷۸ درصد شارژ شد. برای رسیدن به شارژ ۱۰۰ درصد شما به ۹۰ دقیقه زمان احتیاج خواهید داشت.

دوربین گوشی سامسونگ A71

مشاهده یک دوربین چهارگانه در یک گوشی میان رده بسیار جالب توجه است. دوربین اصلی به صورت پیش فرض تصاویری با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل ثبت می‌کند. برای گرفتن تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی باید دوربین را به صورت دستی تنظیم کنید. دوربین اصلی گزینه‌های مختلفی برای ثبت تصاویر متنوع دارند. پانوراما، عکاسی غذا، عکاسی در شب، تصویربرداری به صورت آهسته، فوق آهسته یا تایم لپس از جمله گزینه‌های متنوع دوربین است.

دوربین اصلی کیفیت قابل قبولی دارد و عکس‌هایی با رنگ‌هایی طبیعی ثبت می‌کند. وضوح و فوکوس تصاویر هم عالی به نظر می‌رسد. هنگام ثبت عکس با کیفیت ۶۴ مگاپیکسلی اندکی نویز دیده می‌شود اما چندان چشمگیر نیست. عملکرد HDR نیز خوب است اما می‌توانست در روشن شدن نقاط تاریک بهتر عمل کند.

لنز اولترا واید یا فوق عریض قادر است در میدان دید ۱۲۳ درجه تصاویر خوبی به ثبت برساند. کمی اختلال نوری در عکس‌ها دیده می‌شود اما فقط به افکت عکس‌های گسترده اضافه کرده و مشکل دیگری برای تصاویر ایجاد نمی‌کند. در لنز ۱۲ مگاپیکسلی سنسور عملکرد خوب و رضایت بخشی دارد. تصاویر نهایی نسبت به دوربین اصلی وضوح خوب اما کمی نویز دارند. مناطق تاریک کمتر در معرض دید قرار می‌گیرند.

دوربین عمقی تعبیه شده در گوشی سامسونگ گلکسی A71 برای ثبت تصاویر پرتره عالی به نظر می‌رسد. با این حال برای ثبت تصاویر پرتره لبه‌های عکس به خوبی واضح نیستند اما بوکه تصویر قابل قبول و رضایت بخش است.

دوربین سلفی

دوربین ۳۲ مگاپیکسلی جلو نیز تصاویری با رزولوشن ۸ مگاپیکسل ثبت می‌کند. در صورتی که تمایل دارید رزولوشن عکس‌ها بیشتر باشد باید به صورت دستی آن را تنظیم کنید. به طور کلی اما تصاویر سلفی کیفیت و وضوح بالایی دارند. عکس‌های سلفی ثبت شده با گوشی سامسونگ گلکسی A71 فوکس خوب، رنگ‌های طبیعی و کم‌ترین میزان نویز را دارند و اکثر کاربران از عکس‌های سلفی خود راضی هستند.

فیلمبرداری

گوشی سامسونگ گلکسی A71 با رزولوشن‌های مختلف فیلمبرداری می‌کند. حداکثر کیفیت این دوربین ۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است. به طور کلی اما تصاویر ضبط شده کیفیت متوسطی دارند. همچنین می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را به صورت Full HD با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه یا با حالت سینمایی ضبط کنید. در صورتی که نور کافی داشته باشید از تصاویری که ضبط کرده‌اید راضی خواهید بود.
اقلام همراه گوشی سامسونگ A71

در جعبه گوشی سامسونگ گلکسی A71، دفترچه‌ راهنما , شارژر , کابل USB و هندزفری دیده می‌شود.

نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

مطالب شابه مطلب فوق

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد