پاپو
تاریخ انتشار : 20 مرداد 1399 19:07

نقد و بررسی گوشی poco x3 pro‎

خرید گوشی، یکی از آن مواردی است که نیاز به بررسی و مطالعه همه جانبه دارد. در نظر گرفتن این موضوع که کارکرد اصلی گوشی برای ما چه چیزی است، مهمترین عاملی است که سبب می شود بتوانیم یک گوشی خوب و متناسب با نیاز خود خریداری نماییم. مثلاً فردی که به عکاسی علاقه دارد، دوربین گوشی را در الویت انتخاب خود قرار می دهد. یا فردی که مدت زمان زیادی از گوشی استفاده می کند باید یک گوشی چند هسته ای با Cpu بالا خریداری نماید.

یکی از برندهایی که این روزها بسیار رواج یافته و طرفداران بسیاری هم برای خود کسب نموده است، گوشی شیائومی است. که با توجه به امکانات بالا و قیمت مناسبی که دارد، جذب این همه طرفدار، چیز عجیبی نیست.

یکی از مدل های پرطرفدار گوشی های شیائومی گوشی poco x3 pro‎ است که امروز می خواهیم به نقد و بررسی آن بپردازیم. پس اگر قصد خرید گوشی و یا تعویض گوشی فعلی خود را دارید در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

گوشی poco x3 pro

پوکو یکی از زیرمجموعه‌های شرکت شیائومی است که در حال حاضر به شکلی مستقل فعالیت کرده و گوشی‌هایی با ارزش خرید بالا و قیمت مناسب روانه‌ی بازار می‌کند. در دو سال اخیر گوشی‌های جذاب زیادی از شرکت پوکو شاهد بودیم که در سایمان دیجیتال نیز به بررسی پوکو F2 Pro، پوکو M3 و پوکو X3 nfc پرداخته‌ایم.

در مطلب امروز اما به سراغ پوکو ایکس ۳ پرو خواهیم رفت، گوشی جدیدی که نسل قوی‌تر پوکو ایکس ۳ به حساب می‌آید و آمده تا در این بخش آتش بازار رقابت را شعله‌ورتر از قبل کند و موفقیت‌های بیشتری را برای شرکت به ارمغان بیاورد.

در این نقد و بررسی به جنبه‌های مختلف این میانرده خواهیم پرداخت و نکات مثبت و منفی آن را به طور کامل بیان خواهیم کرد تا شما قبل از خرید بتوانید با این دستگاه بیشتر آشنا شوید و سپس اقدام به خرید آن کنید.

بررسی طراحی گوشی شیائومی Poco X3 Pro

تلفن Poco X3 Pro از نظر طراحی با گوشی شیائومی Poco X3 NFC ، طراحی یکسانی دارند . برای محافظت از صفحه نمایش جلویی گوشی از فناوری گوریلا گلس استفاده شده است . پشت دستگاه از جنس پلاستیک میباشد و از رنگ آمیزی بسیار جذابی برخوردار است . فریم کنار گوشی از جنس پلاستیک میباشد . گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو دارای گواهینامه IP53 میباشد که در برابر نفوذ گرد و غبار و قطرات باران و پاشش آب ( این مدل ارزان قیمت شیائومی ضد آب نیست و در صورت غوطه ور شدن در آب احتمالا آسیب دیدن آن بسیار است) مقاوم است . طراحی دوربین چهارگانه در پشت تلفن ، باعث ایجاد تفاوت بین سری Poco و Rdemi شده است ؛ این طراحی ، اولین طراحی سخت افزاری منحصر به فردی میباشد که باعث شناسایی هرچه راحت تر مدل های PocoPhone در بین سایر مدل های شیائومی شده است . در شیائومی Poco X3 Pro از طراحی پر زرق و برق استفاده شده است که بیشتر تلفن هوشمند را در دید مخاطب قرار می دهد . پشت پلاستیکی Poco X3 Pro دارای سه نوار میباشد که ۲ نوار اطراف ، مات هستند و نوار مرکزی که به اندازه عرض دوربین ، عریض است ، براق میباشد ؛ روی نوار براق در پشت دستگاه ، آرم Poco بصورت بزرگ هک شده است . همچنین این نوار براق ، نور را بسیار جذاب انعکاس می دهد . در مورد طراحی پشت باید بگوییم که طراحی منجصر به فردی میباشد و اگر جزء افراد بدبین و سخت گیر هستید ، حتما بعد از چند هفته عاشق این طراحی خواهید شد .

نمایشگر

در این گوشی از نمایشگر با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از HDR10 پشتیبانی می کند. این ویژگی ها را شما در محصولات بالارده مشاهده خواهید کرد.

اندازه این نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با فناوری IPS است. رزولوشن FHD نیز با تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر اینچ تصاویر را با کیفیت بالا به نمایش می گذارد.

البته روشنایی نمایشگر در محیط های باز و روشن، خوانایی مناسبی ندارد و کمی ناخوانا خواهد شد. اما بطور کل این نمایشگر کاربران را راضی نگه می دارد. البته شما بسته به نیاز خود می توانید نرخ تازه سازی را تغییر دهید تا باتری مدت زمان بیشتری در اختیار شما باشد.

دوربین

سنسور اصلی از لنز ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/1.8
سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.2
سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.4
سنسور پرتره ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.4

این محصول، نسبت به نمونه قبلی خود از دوربین ضعیف تری برخوردار است که البته در نور روز عملکرد خوبی را برای یک گوشی میان رده به همراه دارد.

با این حال عملکرد اصلی دوربین Poco X3 Pro نسبت به برخی گزینه های دیگر از جمله Poco X3 NFC خود شیائومی و Redmi Note 10 Pro عملکرد چشمگیری دارد.

دوربین سلفی بسیار مناسب این گوشی جلب توجه می کند و دوربین سلفی از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می کند.

عملکرد و مشخصات

اسنپدراگون ۸۶۰
۶ و ۸ گیگابایت رم
اندورید ۱۱ با رابط کاربری MIUI 12

Poco X3 Pro از نظر دوربین شاید عملکرد مناسبی نداشته باشد اما استفاده از اسنپدرگون ۸۶۰ از یک چیپست بسیار خاص با عملکرد بالا می باشد. این تراشه هشت هسته ای با پردازنده گرافیکی یکی از نمونه های عالی در رنج قیمت این گوشی در بازار ایران است.

این گوشی یکی از میان رده های بسیار عالی می باشد که به خوبی کارهای روزانه شما را انجام می دهد. البته از ویژگی های شاخص حافظه این گوشی بهره گرفتن از حافظه USF3.1 است که عملکرد بسیار سریع تری را به ارمغان می آورد. گوشی هوشمند پوکو X3 PRO دارای اندروید ۱۱ با نرم افزار رابط کاربری MIUI 12 شیائومی عرضه گردیده است.

عمر باتری

ماندگاری باتری بسیار خوب حتی در حالت ۱۲۰ هرتز
شارژ سریع متوسط
باتری: ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت

پوکو ایکس ۳ پرو درست مانند Poco X3 NFC دارای یک باتری ۵۱۶۰ میلی آمپری بهره می باشد. البته ماندگاری این محصول به نسبت نرخ تازه سازی بالا و چیپست قوی همچنان عالی است.

ما در هنگام آزمایش حالت نمایش ۱۲۰ هرتز را روشن کردیم و به طور معمول ۴۰ درصد یا بیشتر شارژ باقی مانده تا پایان روز باقی مانده بود.

سرعت شارژ نیز به اندازه کافی خوب است. Poco X3 Pro با یک شارژر ۳۳ وات ارائه می شود که در عرض ۳۰ دقیقه گوشی را از صفر به ۵۹ درصد می رساند. یا به میزان ۱۰۰٪ در ۵۹ دقیقه خواهد رساند.

گوشی موبایل پوکو ایکس ۳ پرو شاید بهترین گوشی جدید با قیمت خود برای بازی باشد. قیمت Poco X3 Pro بسیار مناسب با بودجه کاربران است. قدرت آن با برخی از تلفن های پیشرفته نسل آخر برابر است. عملکرد خوب سخت افزاری، نرخ تازه سازی صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی و عمر باتری بالا آن را برای گیمر ها و افراد عادی بسیار خاص خواهد کرد. این محصول یکی از بهترین ها در میان رده های شیائومی است که این روزها بازار خوبی را برای خود به همراه داشته است.

مشخصات گوشی شیائومی پوکو x3 پرو از نظر نرم افزار

در مشخصات پوکو x3 پرو از رابط کاربری MIUI 12 همراه با سیستم عامل اندروید ۱۱ اجرا می‌شود که محیط نرم افزاری روان و جذابی را برای کاربران به وجود می‌آورد.

مشخصات poco x3 pro از نظر سخت افزار

اگر بخواهید بدانید که مشخصات گوشی poco x3 pro از نظر سخت‌افزار به چه صورت است و آیا قدرت قابل توجهی دارد یا خیر می‌بایست گفت که در قلمرو میان‌رده‌ها اسنپدراگون ۸۶۰ یکی از بهترین تراشه‌ها محسوب می‌شود که براساس معماری ۷ نانومتری تولید شده و تا اندازه ای مصرف بهینه‌تر شده و  قدرت بسیار عالی را هم از خود به نمایش خواهد گذاشت. پوکو ایکس ۳ پرو از جمله اولین گوشی‌هایی است که از این تراشه استفاده کرده است. در واقع می توان گفت در مشخصات گوشی پوکو x3 پرو مدل ارتقاء یافته Snapdragon 855+ است که تاکنون در مدل‌های تراز اول بازار بکار رفته است. از نظر حافظه و رم هم می‌توان گفت که گوشی پوکو x3 پرو در دو نسخه  ۱۲۸/۶ و ۲۵۶/۸ گیگابایت عرضه شده است.  از طرفی هم در مشخصات گوشی شیائومی poco x3 این امکان برای شما به وجود آمده که باز هم بتوانید حافظه را ارتقاء دهید، اما استفاده از سیم کارت دوم را باید فدای استفاده از کارت حافظه کنید به این دلیل که در گوشی شیائومی پوکو x3 پرو جایگاه اختصاصی را برای کارت حافظه در نظر نگرفته است. مشخصات گوشی پوکو x3پرو از نظر تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی به پردازنده‌ی مرکزی Adreno 619 بر می‌گردد که در کنار پردازنده قدرتمند آن کار پردازش را به خوبی انجام خواهد داد.

نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

مطالب شابه مطلب فوق

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد