پاپو
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1398 13:50

موضوع نوشته: صفحه نخست » دسته‌بندی نشده »


طرز تهیه ی سریع و آسان لواشک خانگی

در این مطلب می خواهیم طرز تهیه ی لواشک خانگی را بررسی کنیم . این دستور آسان و سریع و بسیار خوشمزه است و میوه های نرم یا میوه هایی که استفاده نمی کنید را می توانید در این دستور استفاده نمایید. (ترجیحا آلو ها و میوه های ترش بهتر هستند.)

مواد لازم برای لواشک خانگی:

  • میوه های دلخواه (آلو، زردآلو، گوجه سبز و…) : به میزان مورد نظر
  • نمک : به میزان لازم
  • رب انار به دلخواه : به میزان لازم
  • روغن مایع : به میزان لازم

طرز تهیه لواشک خانگی:

پوست و هسته ی میوه های خود را جدا کنید و روی میوه ها را آب ببندید. می گذاریم تا میوه ها در طی دو ساعت به خوبی پخته شوند و نرم شوند. (میوه های دانه ریز و کوچک نیازی به هسته گیری در ابتدا ندارند زیرا در فرایند له کردن و صاف کردن هسته هایشان جدا خواهند شد.

در طی پخت میوه ها آن ها را با گوشکوب یا قاشق هم میزنیم تا له شوند و همچنین مقداری نمک و رب انار به آن اضافه می نماییم.

لواشک خانگی

مراحل پس از پخت:

پس از اینکه میوه ها خوب پخته و یکدست شدند و آب میوه ها هم غلیظ شد، شعله را خاموش میکنیم و میگذاریم کمی از حرارت بیافتد. به کمک یک سبد دانه ریز و یک قابلمه ی بزرگ میوه ها را جداسازی و یکدست می کنیم. میوه های پخته شده را داخل سبد میریزیم و به کمک کفگیر شروع به له کردن مواد سبد می کنیم.

این کار را تا جایی انجام می دهیم تا تفاله ی خیلی کمی باقی بماند. مایع بدست آمده  پس از بهم زدن، باید به اندازه ماست زده شده غلیظ باشد. داخل سینی و یا سفره را با روغن مایع به خوبی چرب می کنیم، البته نباید این روغن زیاد باشد، فقط به اندازه ای که خاصیت جداسازی داشته باشد.

مایع لواشک را بهم می زنیم تا یکدست شود و داخل سینی می ریزیم تا ضخامت آن کمتر از هشت میلیمتر باشد. نسبت به غلظت ضخامت لواشک را در نظر میگیریم. اگر لواشک بیش از حد ضخیم باشد یا یکدست نشده باشد، کپک می زند. حال سینی ها را در جایی که آفتاب بخورد و رطوبت نباشد قرار دهید.

حدود دو تا سه روز زمان نیاز است تا لواشک خوشمزه ما اماده شود. بهتر است لواشک ها را با لایه های نازک درون نایلون قرار دهید. و در پایان انها را در جای خشک و خنک نگهداری نمایید. امیدواریم بتوانید یه لواشک خوشمزه و عالی تهیه نمایید.

نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

مطالب شابه مطلب فوق

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد