پاپو
تاریخ انتشار : 04 شهریور 1398 11:36

طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی خوشمزه

کمپیوت ها به خصوص کمپوت گیلاس طرفداران زیادی دارد و هر کسی از خوردن آن لذت می برد. کمپیوت بسیار رقیق تر است مربا و شربت است و آن را می توان بدون افزودن هیچ ماده ی اضافی میل کرد. کمپیوت ها طرز تهیه ی متفاوت و بسیارخوشمزه ای دارند و در این شیوه گیلاس ها پخت می شوند.

مواد لازم کمپوت گیلاس خانگی:

گیلاس – ۱ کیلو

آب – به مقداری لازم

شکر – ۱ لیوان

نکته: آب باید به مقداری باید تا روی گیلاس های شما را کاملا بپوشاند.

نکته:برای نگه داری کمپوت از بطری های در فلزی استفاده کنید.

طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی خوشمزه

طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی:

ابتدا آب و شکر را در قابلمه ای بجوشانید و در حین اینکه دمای آن را کم کردید گیلاس ها را که خوب شسته و چنبه ی آن را جدا کرده اید به آب و شکر داغ شده ی خود اضافه کنید. پس از افزودن با شعله ی کم بگذارید تا گیلاس ها حدود نیم ساعت پخته شوند.

(اگر آب بجوشد گیلاس هایتان ترک می خورد باید دما کم باشد.) پس از آن امتحان کنید تا گوشت گیلاس به هسته نچسبیده باشد. سپس با همان ظرفی که کمپوت را پخته اید بگذارید تا سرد شود و پس از اینکه دمای کمپوت پیلاس شما پایین آمد آن ها را در بطری ریخته و بگذارید تا ذر یخچال خنک شوند.

این شیوه مدت زمان کمتری نسبت به شیوه ی جوشاندن کمپوت با بطری در آب جوش ماندگاری دارد.

(در شیوه ی کمپوت با نگه داری طولانی، در بطری هایی که درشان فلزی است آب و شکر جوش آمده ی ولرم را روی گیلاس ها می ریزیم و میگذاریم تا  در قابلمه ای با آب جوش بپزند.) این روش کمی خطرناک است و نیاز به دقت دارد زیرا ظرف شما در هنگام جوشیدن ممکن است بترکد. بنا بر این دما را در حالت عادل بگذارید و قابلمه ی آب جوش خود را به شکل مستقیم روی شعله قرار ندهید و از شعله پخش کن استفاده کنید.)


نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد