پاپو
تاریخ انتشار : 30 آذر 1401 16:42

موضوع نوشته: صفحه نخست » آشپزی و تغذیه »

طرز تهیه ژله سفید با شیر

ژله یکی از پرطرفدارترین دسرها است. یکی از ویژگی های ژله که سبب محبوبیت آن هم شده است، ساده بودن تهیه آن است. اما درست کردن ژله، مدلها و روش های مختلفی دارد که هر کس بنا به سلیقه خود و زمان و توانایی هایی که دارد، یکی از آنها را انتخاب می نماید.

ژله بستنی، ژله رنگین کمانی، ژله خرده شیشه، ژله آکواریومی، ژله چند طبقه ای و رنگارنگ، ژله با میوه و … تنها نمونه هایی از انواع دستورهای تهیه ژله بودند.

در تمامی این موارد، آب پایه اساسی تهیه ژله است.

اما ژله ای با نام ژیله سفید هم داریم که علاوه بر آب، در تهیه آن از شیر هم استفاده می وشود.

این نوع ژله هم مانند سایر دستورهای ژله، دستور تهیه ساده ای دارد، اما نکات مهمی هم در تهیه آن وجود دارد که برای تهیه یک ژله زیبا و خوشمزه، باید این نکات را رعایت کنیم.

در ادامه یک دستور ساده برای تهیه ژله سفید با شیر را با سه روش مختلف، برای شما عزیزان آماده نموده ایم و نکات تهیه را هم بیان می کنیم. اگر یک مهمانی در پیش دارید و یا تصمیم دارید اعضای خانواده را با یک دسر خوشمزه و جدید سوپرایز کنید، حتما این ژله را تهیه نمایید و در کنار عزیزانتان میل کنید.

نوش جان

روش اول تهیه ژله شیر

مواد لازم ژله سفید با شیر:

ژله آلوئه ورا: ۱ بسته

آب جوش: ۱ لیوان سرخالی

شیر (پرچرب): ۳/۴ لیوان

ظرف مناسب

روش تهیه ژله سفید با شیر:

مرحله اول

ابتدا در یک کاسه، یک بسته ژله آلوئه ورا را با یک لیوان سر خالی آب جوش حل می کنیم، کاسه را روی بخار کتری گذاشته، مثل روش بن ماری تا ذرات ژله حل شود و ژله شفاف و صاف شود. سپس ژله را در دمای آشپزخانه گذاشته تا سرد شود، همزمان ۳/۴ لیوان شیر پر چرب را هم کنار آن گذاشته تا این دو هم دما شوند. با دماسنج یا انگشت خود چک کنید هر وقت دمای شیر و ژله دقیقا برابر شد شیر را روی ژله ریخته و چنانچه همزن برقی دارید بمدت سی ثانیه با همزن و چنانچه ندارید با چنگال یک دقیقه تند هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

مرحله آخر

حالا ژله را از الک یا صافی توری رد میکنیم تا ذرات معلق شیر جدا شده و صاف و یکدست شود. سپس ژله را در جام یا قالب مورد نظر بریزید و به مدت یک ساعت و نیم در یخچال بگذارید.

نکات طلایی:

  • برای اینکه هر نوع ژله زودتر ببندد موقع حل کردن پودر ژله با آب جوش یک قاشق شکر به آن اضافه کنید.
  • چنانچه عجله دارید، ابتدا قالب ژله را ده دقیقه در فریزر بگذارید و سپس به یخچال منتقل کنید تا ژله زودتر ببندد.

روش دوم تهیه ژله شیر

مواد لازم ژله شیر سفید:

پودر ژله آلوئه ورا: ۱ بسته

شیر پاستوریزه: ۱ و نیم لیوان

ظرف مناسب

روش تهیه ژله شیر سفید:

پودر ژله را در ظرف گودی بریزید. ۱/۵ لیوان شیر را به پودر ژله اضافه کنید و هم بزنید. ظرف را روی بخار آب کتری در حال جوش بگذارید (بن ماری). مرتب هم بزنید تا پودر ژله کاملا در شیر حل شود. قالب را چرب کنید و ژله را در قالب بریزید بزارید یخچال تا ژله ببنده. بهتر است ژله حداقل یک شب داخل یخچال بماند تا خوب ببندد و راحت از قالب جدا شود.

روش سوم تهیه ژله شیر

مواد لازم ژله سفید با شکر:

پودر ژله آلوئه ورا: ۲ بسته

شیر: ۱ و ۱/۲ پیمانه

آب جوش: ۲ پیمانه

شکر: ۱ قاشق غذاخوری (اختیاری)

ظرف مناسب

روش تهیه:

ابتدا داخل یک کاسه، ژله آلوئه ورا و شکر را بریزید و دو پیمانه آب جوش را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا کاملا حل شود. برای اینکه ذرات ژله بهتر حل شود، کاسه را روی بخار کتری بگذارید تا یک ژله شفاف و صاف داشته باشید. پس از حل شدن کامل ژله آن را در دمای محیط قرار دهید تا کاملا سرد شود. همزمان شیر را نیز کنار آن قرار دهید تا هر دوی آن ها هم دما شوند. اگر به نظرتان شیر و ژله هم دما بودند، شیر را به ژله اضافه کنید. ژله را ۳۰ ثانیه با همزن برقی و یا ۱ دقیقه با همزن دستی خیلی سریع هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

در این مرحله ژله سفید را از یک الک یا صافی رد کنید. اکنون مایع ژله را داخل قالب مورد نظر بریزید و به مدت یک ساعت و نیم داخل یخچال بگذارید. سپس روی آن را با ترایفل رنگی، سیروپ یا هر ماده دیگر تزیین کنید.

نکات کلیدی برای تهیه ژله سفید

– اگر می خواهید ژله سفید یا هر ژله دیگه ای که درست می کنید زودتر ببندد، یک قاشق شکر نیز با پودر ژله در آب جوش حل کنید.

– اگر عجله دارید و می خواهید ژله شما زود آماده شود می توانید ابتدا قالب ژله را ۱۰ دقیقه در فریزر قرار داده و سپس آن را داخل یخچال بگذارید.

– اگر بخواهید ژله را قالبی در بیاورید می توانید با مقداری روغن قالب را چرب کرده تا ژله به راحتی از قالب جدا شود.

– می توانید ژله سفید را با استفاده از شیر بادام تهیه کنید.

خواص ژله

ژله از ماده ای به نام ژلاتین تهیه می شود ، این ماده حاوی پروتئین است و مصرف این ماده غذایی حاوی پروتئین و آمینو اسید نقش موثری در استخوان سازی و رشد دارد ، بنابراین مصرف ژله بسیار مفید است. وقتی فردی به غذای سالم فکر می کند، ژله ممکن است یکی از اولین چیزهایی نباشد که به ذهن می رسد. اما ژله بیشتر از یک میان وعده پیش پا افتاده اهمیت دارد و دارای خواص قابل توجهی است

می دانیم که برای مراقبت از پوست خود نیاز به کلاژن داریم، کلاژن یک ماده ای می باشد که برای درمان چین و چروک پوست بسیار موثر است. شما می توانید با مصرف خوراکی کلاژن از بیماری های پوستی خود مراقبت کنید و همچنین می توانید به راحتی پوست خود را از چین و چروک دور نگه دارید.

خوردن ژله به دلیل داشتن کلاژن مورد نیاز بدن باعث می شود تا از مالیدن کردم های حاوی کلاژن موثرتر باشد. شما می توانید به راحتی با مصرف ژله پوست خود را شفاف و سالم نگه دارید.

همانطور که بالا گفته شده کلاژن موجود در ژله باعث می شود تا چین و چروک پوست شما دفع شود. شما می توانید از کلاژن موجود در ژله برای رفع سلولیت استفاده کنید. سلولیت یا ترک پوستی بیشتر در افراد چاق و همچنین زنان باردار مشاهده می شود. به همین دلیل این دو نوع از افراد سعی می کنند همیشه پوست خود را از دیگران مخفی نگه دارند.

با خوردن ژله می توانید تا حدود زیادی به بازیابی کلاژن مورد نیاز پوست خود کمک کنید. پس بهتر است ژله را در دستور غذایی خود قرار دهید.


نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد