پاپو
تاریخ انتشار : 19 مهر 1393 18:29

موضوع نوشته: صفحه نخست » آشپزی و تغذیه »

طرز تهیه مرنگ برای تزیین شیرینی وکیک

n5

مرنگ (Meringue)، محصولی است که از به‌هم زدن سفیدهٔ تخم‌مرغ و شکر حاصل شده و به عنوان دسر، یا برای تهیهٔ شیرینی و کیک، و یا تزئین آن‌ها به کار برده می‌شود. در ازای هر سفیدهٔ تخم مرغ ۴۰ گرم شکر و برای عطر از چند قطره اسانس وانیل یا اسانس لیمو استفاده می‌شود.

مواد اولیه:

سفیده تخم‌مرغ (با دمای اتاق) ۲ عدد
وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای‌خوری
کرم تارتار ۱/۱۶ قاشق چای‌خوری
شکر ۱۱۵ گرم

طرز تهیه:

سفیده تخم‌مرغوانیل، نمک و کرم تارتار رو با هم‌زن برقی (دور متوسط) می‌زنیم تا فرم بگیره و جای پره‌های هم‌زن روی سفیده بمونه. کم کم با قاشق شکر رو اضافه می‌کنیم و با دور تند هم‌زن می‌زنیم تا سفیده فرم گرفته و حالت براق داشته باشه.

مرنگ آماده شده و میشه از اون برای تزئین (به جای خامه) انواع شیرینی، کیک و کاپ کیک استفاده کرد.

نکات:

* دمای سفیده تخم‌مرغ حتماً باید با دمای اتاق یکی باشه تا خوب پف کنه.

* اگر می‌خواهید مرنگتون رنگی باشه کمی رنگ غذا بهش اضافه کنید و انواع رنگ‌های دلخواه رو به دست بیارید.

* قندهای تزئین شده که خریداری می‌کنید بوسیله مرنگ تزئین شدن. می‌تونید خودتون با تهیه مرنگ، قندهاتون رو تزئین کنید و لذت ببرید.

* مرنگ رو می‌شه با پودر مرنگ هم تهیه کرد و هیچ تفاوتی با هم ندارن فقط مرنگی که با سفیده تخم‌مرغتهیه شده خیلی زودتر خشک میشه بنابراین دقت کنید برای تزئیناتتون از مقداری که می‌خواهید استفاده کنید و باقی مونده مرنگ رو تو ظرف دربسته قرار بدید و در ادامه تزئینتون ازش استفاده کنید.

* کرم تارتار برای اینه که اگر هوا مرطوب بود به خشک شدن و فرم گرفتن مرنگ کمک کنه. اگر تو آب و هوای مرطوب زندگی نمی‌کنید بنابر تمایلتون میتونید حذفش کنید.

*مرنگ رو می‌تونید با قیف شیرینی پزی حالت بدید و بذارید تو فر تا بپزه برای این کار باید فر را از قبل با درجه حرارت ۳۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید و فقط به مدت ۱ دقیقه شیرینی ها را داخل فر بذارید تا بپزه


نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد