پاپو
تاریخ انتشار : 11 اسفند 1393 18:32

موضوع نوشته: صفحه نخست » آشپزی و تغذیه »

طرز تهیه خوراک میگو با سویا سس

 how-to-prepare-food-shrimp-with-soy-sauce

این‌بار برای شما یک غذای دریایی سریع درنظر گرفته‌ایم. پیشنهاد ما برای رفع این مشکل، ترکیب گشنیز، پیاز، سیر و لیمو برای ماهی است. ترکیب پودر سیر، پیاز، آبلیمو، رزماری و زنجبیل هم برای میگو بسیار عالی و مناسب به‌نظر می‌رسد. حتی می‌توانید از سویا سس یا فلفل دلمه‌ای به‌عنوان طعم‌دهنده برای غذاهای دریایی استفاده کنید که طعم منحصربه‌فردی به آن می‌دهند. البته فقط بعد از استفاده از سویا سس میزان نمک غذا را کنترل کنید، چون سویا سس شور است.

 

موادلازم برای ۴ نفر

میگو: ۵۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای قرمز، زرد، سبز: از هر کدام یک عدد کوچک
پیاز: یک عدد بزرگ
کلم بروکلی: یک و نیم پیمانه، خرد شده
پودر سیر: یک دوم قاشق چای‌خوری
سویا سس: دو قاشق غذاخوری
فلفل قرمز، زردچوبه و ادویه کاری: به میزان لازم
روغن‌زیتون: چهار قاشق غذاخوری
جعفری برای تزیین: به‌مقدار کافی

 

روش تهیه:

۱. میگو‌ها را تمیز کنید. پیاز و فلفل‌های دلمه‌ای را به‌صورت خلال برش بزنید و کنار بگذارید. حالا پیاز را در روغن‌زیتون سرخ کنید تا طلایی رنگ شود، سپس زردچوبه، فلفل قرمز و ادویه کاری را اضافه کنید، کمی تفت دهید تا بوی ادویه به مشام برسد.

 

۲. میگو‌ها را به ادویه‌ها اضافه کنید و به مدت دو دقیقه دیگر تفت دهید تا رنگ میگو‌ها تغییر کند. حالا فلفل‌های دلمه‌ای، کلم بروکلی، سویا سس و پودر سیر را اضافه کنید و به مدت چهار دقیقه دیگر تفت دهید تا سبزیجات نرم شده، ولی رنگ خود را ازدست ندهند.

 

۳. خوراک را در ظرف سرو ریخته و با جعفری تازه روی آن را تزیین کنید. از آنجا که سویا سس شور است، در اضافه کردن نمک به غذا دقت کنید.


نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد