پاپو
تاریخ انتشار : 09 فروردین 1399 21:55

موضوع نوشته: صفحه نخست » آشپزی و تغذیه »

طرز تهیه خمیر پیتزای خوشمزه ی خانگی

در خانه هم می توان یتزایی خوشمزه و با کیفیت آماده کرد. تنها لازم است تا نکات مربوط به پخت یک پیتزای عالی را بدانید. در ادامه طرز تهیه ی خمیر پیتزا را مشاهده خواهید کرد.

مواد لازم:

  • آرد سفید یک پیمانه
  • روغن زیتون یا مایع ۱ قاشق غذا خوری
  • شکر ۱ قاشق سوپخوری
  • خمیر مایه فوری ۱ قاشق مرباخوری
  • نمک ۱ قاشق چایخوری
  • آب ولرم نصف پیمانه + یکی دو قاشق غذاخوری اضافه

طرز تهیه:

آرد رو داخل ظرف گودی میریزیم. اگه آرد رو الک کنید خوب طبعا نتیجه بهتری هم میگیریم. همچنین آردی که برای خمیر پیتزا استفاده میکنیم همون آرد سفید معمولی که برند های مختلفش توی بازار هست.

خمیر مایه هایی که توی بازار هست معمولا از نوع خشکش هست که میتونید مستقیما توی آردتون استفاده کنید. البته باید از تازه بودن و عمل اومدن خمیرتون مطمئن باشین. در غیر این صورت بهتره خمیر مایه تون رو توی مقداری از آب ولرمی که توی دستور هست و مقداری از شکر عمل بیارین.

من از تازه بودن و عمل اومدن خمیر مایه ای که استفاده کردم مطمئن بودم. پس مستقیم روی آرد میریزیم و با آرد مخلوطش میکنیم.

نمک و شکر رو هم به مواد خشکمون اضافه میکنیم و همگی رو مخلوط میکنیم تا همه مواد یکنواخت داخل آرد پخش بشن.

آبی که برای خمیر پیتزا استفاده میکنید حتما باید ولرم باشه. اونقدری که اگه انگشتتون رو توی آب بردید نسوزین و احساس سردی هم نکنین.

وسط آرد رو گود میکنیم و نصف پیمانه آب رو کم کم به مواد خشکمون اضافه میکنیم و با قاشق هم میزنیم تا حالت خمیری پیدا کنه. روغن زیتون رو هم اضافه میکنیم و باز مخلوط میکنیم.

وقت ورز دادن خمیر شماست. خمیر رو روی سطح صافی که کمی هم زیرش رو آرد پاشی کردیدبگذارید و با کف دست شروع به ورز دادن کنید. هرجا که احساس کردید خمیر به به دستتون میچسبه به خمیرتون کمی روغن اضافه کنید و به ورز دادن ادامه بدید. هرچقدر خمیر آردش کمتر باشه و سبکتر باشه کیفیت بهتری توی پخت داره و ترد تره. حدود ۵ دقیقه ورز دادن این خمیر کافیه. بعد از اتمام مرحله ی ورز دادن، یک پارچه ی مرطوب روی ظرف میکشیم تا از خشک شدن خمیر جلوگیری بشه و خمیر استراحت کنه. بعد از حدود دو ساعت خمیر شما آماده ی طبخ برای یک پیتزای خوشمزست.


نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد