پاپو
تاریخ انتشار : 24 مهر 1398 11:34

موضوع نوشته: صفحه نخست » آشپزی و تغذیه »

طرز تهیه ترشی مخلوط خوشمزه

در این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه ترشی مخلوط خوشمزه ی سبزیجات را برای شما دوستان شرح دهیم. برای این ترشی تنوع سبزیجات و ادویه ها مهم است و می توانید نعو سبزیجات استفاده شده را در این مواد به سلیقه خودتان کمی تغییر دهید.

مواد لازم:

کرفس : ۱ کیلو

سیر : ۱۰۰ گرم

هویج : نیم کیلو

گل کلم : ۲ کیلو

برگ کلم : نیم کیلو

فلفل قرمز تند : ۵۰ گرم

فلفل سوزنی : ۵۰ گرم

خیار : نیم کیلو

سرکه : به میزان لازم

سیاهدانه : یک قاش غذا خوری

گلپر و تخم گشنیز : هر کدام نصف قاشق غذا خوری

فلفل سیاه : یک قاشق چایخوری

زیره سبز : ۱ قاشق غذا خوری

نمک : به میزان لازم

طرز تهیه ترشی مخلوط خوشمزه

طرز تهیه:

برای شروع تمامی سبزیجات خود را با آب به خوبی بشویید به طوری که هیچ گونه گل و لکی بر روی آن ها وجود نداشته باشد. سپس آن ها بگذارید داخل سبد تا آبشان خارج شود. پس از اینکه آب مواد کمی کشیده شد آن ها را به اندازه ی دلخواهتان خرد کنید.

بعد از خورد کردن تمامی مواد را در یک سینی بزرگ یا روی یک ملافه ی تمیز و بدون آلودگی قرار دهید و بگذارید کمی سبزیجاتتان خشک شوند (در حد یک یا دو ساعت)

سپس آب و سرکه را در ظرف مناسبی ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا به خوبی به دمای جوش برسند ظروف شیشه ای با اندازه مناسبی را برای مخلوط ترشی انتخاب کنید و مخلوط ترشی را درون دبه بریزید سپس مخلوط آب و سرکه را همراه با تخم گشنیز و سیاه دانه و پودر گلپر و زیره سبز و فلفل و نمک به ظروف شیشه ای اضافه کنید در طرز تهیه ترشی مخلوط بهتر است که سیاه دانه و گلپر و تخم گشنیز و زیره سبز را درون آسیاب بریزید و آن ها را به خوبی آسیاب کنید.

مخلوط آسیاب شده آن ها را به ترشی اضافه کنید. چند روز اول ترشی را در درون آشپزخانه قرار دهید و بعد از گذشت دو یا سه روز ترشی را به مکان سردی انتقال دهید .


نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد