پاپو
تاریخ انتشار : 01 مرداد 1398 13:44

موضوع نوشته: صفحه نخست » گالری عکس » دیدنی ها »


جزیره اسلامی در کدام شهر ایرنا واقع است؟+ عکس

جزیره اسلامی

ارومیه واقع در شمال غربی کشور ما ایران است. امروز می خواهیم با یکی از جاذبه های گردشگری این استان آشنا شویم که در نزدیکی دریاچه ی ارومیه قرار دارد و در واقع جزیره ای در این دریاچه است. با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

جزییره ی اسلامی یکی از جاذبه های گردشگری دریاچه ی ارومیه به شمار می رود. این جزیره با وسعت ۲۳٬۰۰۰ هکتار وسعت و دارای ۷ روستا بزرگترین جزیره ی دریاچه ی ارومیه به شمار می رود.جزیره ی اسلامی در شرق دریاچه اورمیه واقع شده‌است. این جزیره تنها جزیرهٔ مسکونی دریاچه اورمیه است. نام این هفت روستا آق گنبد، گمیچی، سرای، بوراچالو، تیمورلو، قبچاق و ریحان آباد (بهرام آباد) است.

طبق یک روایت قدیمی می گویند هلاکوخان و جانشین او که اباقاخان از ایلخانان مغول نام داشت نیز در همین جزیره دفن شده اند. مردمان قدیمی می گویند پس از مرگ هلاکو خان او را به همراه گنجینه بزرگش در جایی نامعلوم در جزیره اسلامی مدفون کردند.

بزرگترین روستای این جزیره ی مسکونی روستای سرای می‌باشد. زبان مردمان جزیره اسلامی ترکی می‌باشد .در روستای بوراچالو کشاورزان به کاشت و برداشت پسته مشغول هستند. تعداد زیادی از اهالی این روستا به دلیل فاجعه ی خشک شدن دریاچه به شهر ارومیه مهاجرت نموده‌اند.

وجود این جزیره سرسبز و خرم با آب شیرین و گوارا که حاصل جاری بودن ۵۴ چشمه ی موجود در این جزیره است ،در دریایی شور و تلخ از عجایب و بدایع طبیعت و خلقت است. پرندگانی مانند آنقوت، پلیکان، فلامینگو و سایر پرندگان مهاجر در مناطق باتلاقی جزیره و سواحل نیزاری آن زیست می کنند.

جزیره اسلامی تنها جزیره مسکونی و آباد دریاچه در تابستان به صورت شبه جزیره در می آید و روستائیان این جزیره از راه خشکی به تبریز، آذرشهر، گوگان و شبستر رفت و آمد می کنند.فاصله جزیره ی اسلامی با تبریز حدود ۷۰ کیلو متر است که از شهرستان ایلخچی می گذرد.

جزیره اسلامی

جزیره اسلامی

جزیره اسلامی

 

جزیره اسلامی

نظرات کاربران

تعداد نظرات ۲

  • مهرانه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

    مسکونیه؟

    • علی اکبر همدانی ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

      بله

ارسال نظر

مطالب شابه مطلب فوق

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد