پاپو
تاریخ انتشار : 15 بهمن 1398 15:55

ترشی لبوی خوشمزه ی خانگی را یاد بگیرید!

 

در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه ترشی لبوی خوشمزه ی خانگی را مشاهده کنید.

مواد لازم:

  • آب ۴ لیوان
  • نمک به اندازه کافی
  • چغندر قرمز ۵۰۰ گرم
  • سرکه سفید ½ لیوان

ترشی لبو

طرز تهیه:

در ابتدا لبو ها را شسته و در قابلمه که روی آب لبوها را بپوشاند می ریزیم. سپس لبوها را به مدت نیم ساعت بر روی شعله می گذاریم تا پخته شوند. پس از ان لبوها را در یک آبکش ریخته و با آب سرد می شوییم.

آب لبوها را نیز کنار می گذاریم. بعد از خنک شدن لبوها را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه می گذاریم.۱ لیوان از آب لبو را با سرکه سفید و کمی نمک در قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به جوش بیاید.

باقی آب لبو را در ظرف پلاستیکی در بسته می توانید بریزید و در یخچال برای مدت کوتاه و در فریزر برای مدت طولانی تری نگهداری کنید و از آن برای انواع تزئینات غذا مثل رنگی کردن پلو ، کشک و … استفاده کنید.

تا جوش آمدن مخلوط سرکه و آب لبو مجددا به لبو های روی تخته آشپزخانه سر می زنیم و آن ها را به هر مدلی که تمایل داریم برش می دهیم و یا از قالب های متفاوت برای این کار استفاده می کنیم که البته یکی از زیباترین مدل قالب ها برای این ترشی قرمز رنگ،قالب های مدل قلب است

که باعث صد چندان شدن زیبایی ترشی های لبو خواهد شد.به مخلوط سرکه گه گاه سر می زنیم تا اگر به جوش آمده است از روی حرارت بر داریم و کنار بگذاریم تا کمی خنک شود. لبوهای برش خرده را در شیشه ای کاملا خشک می ریزیم

ترکیبی از سرکه و آب لبویی که خنک شده است را درون بطری ها روی لبوها میریزیم و می گذاریم تا به مدت یک هفته ترشی ها در جایی دور از نور آفتاب و گرما بمانند.


نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد