پاپو
تاریخ انتشار : 24 اسفند 1396 9:53

موضوع نوشته: صفحه نخست » بهداشت و سلامت »


آقایان به کمک پرتقال پوستشان را جوان کنند

پرتقال میوه ایی است از خانواده مرکبات با نام علمی Citrus sinensis که درخت آن همیشه سبز و ارتفاعش به ده متر نیز می رسد. پرتقال درخت کوچکی است دارای برگ‌ های سبز و گل‌ های سفید پوست پرتقال نارنجی رنگ، کمی ناصاف و میوه آن بسته به انواع مختلف شیرین و ترش، زرد رنگ و یا قرمز می‌باشد. پرتقال یکی از قدیمی‌ ترین میوه‌هایی است که بشر از آن استفاده می کرده‌است و در حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح کنفوسیوس از آن نام برده‌است.

آقایان می توانند بجای خرید لوسیون های شیمیایی بوسیله پرتقال به جوانسازی و آبرسانی پوست خود در حمام کمک قابل توجهی کنند.

آقایان در حمام حتما پرتقال بخورند 

امروزه انواع شامپوها، کرم ها و لوسیون ها برای زیبایی پوست و مو در بازار عرضه می‌شوند و بسیاری از شرکت های سازنده داروهای آرایشی و بهداشتی، محصولاتی در این زمینه برای آقایان تولید کرده اند.

این در حالی است که کارشناسان به آقایان توصیه می کنند به جای خرید این محصولات از پرتقال و آب آن برای ایجاد شادابی و نشاط صبحگاهی استفاده کنند، همچنین می‌توان از ماسک این میوه پرخاصیت برای آبرسانی به پوست استفاده کرد. بررسی ها نشان می‌دهد نوشیدن آب پرتقال قبل از استحمام برای پوست آقایان بسیار مفید است.

در ادامه بهترین روش مصرف مصرف آب پرتقال معرفی شده است: 

ابتدا از شب قبل ۲ الی سه پرتقال را در یخچال قرار دهید تا صبح کاملاً سرد باشند. سپس برخی از پرتقال ها را به دقت پوست کنده و پوست آنها را نگه دارید. می توانید سایر پرتقال ها را آبگرفته به صورت نوشیدنی در لیوان ریخته یا در بطری به عنوان اسکراب پوست قرار دهید.

حین استحمام با آب گرم برای لایه برداری از پوست صورت و بدن می توانید با پوست پرتقال بدن خود را به صورت دورانی ماساژ دهید، همچنین می توانید آب پرتقال را در یک بطری دارای اسپری ریخته و هنگام دوش گرفتن آن را به بدن خود اسپری کنید.

براساس تحقیقات، پرتقال حاوی مقادیر بسیار بالایی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است و می تواند باعث جوانسازی پوست، آبرسانی به بدن، احساس شادی و نشاط و حتی ترمیم و بازسازی بافت های آسیب دیده سطح پوست شود.

تحقیقات نشان می‌دهد، استشمام رایحه پرتقال برای سلامت بدن بسیار مفید است و باعث احساس شادی و نشاط، درمان افسردگی و حتی ضد عفونی شدن مجاری تنفسی و درمان عطسه و سرفه در افراد می شود.

در بسیاری از برندهای مشهور عطر و ادکلن در سراسر جهان از رایحه پرتقال به عنوان یک ماده موثره بسیار خوشبو استفاده شده است. شما می توانید بدون صرف هزینه چندان تنها با استفاده از عصاره و پوست این میوه عطری خانگی و خوشبو برای خود درست کنید و تمام روز این رایحه معطر همراهتان باشد.

هنگام استحمام و قرار گرفتن زیر دوش مقداری آب پرتقال طبیعی بنوشید و به این ترتیب به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید و مانع از ابتلا به انواع بیماری ها از جمله بیماری های فصلی در زمستان شوید.

نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

مطالب شابه مطلب فوق

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد