پاپو

موضوع نوشته: صفحه نخست » نکاتی درباره انتخاب خرید پیپ و توتون پیپ

شاید بهترین و ساده ترین توصیه ای که درباره انتخاب و خرید اولین پیپ بتوان داشت این جمله است که: از هر پیپی که خوشتان آمد،  همان را بخرید !!

اما قبل از گوش دادن و رعایت این توصیه در نظر گرفتن برخی نکات و ویژگی ها لازم و مفید فایده است .

اول از همه در هنگام خرید پیپ، تهیه ادوات پیپ همچون فندک زیپو و کبریت مخصوص،  ابزار و یا بیلچه ،  نخ تمیز کننده و ….  فراموش نشود .

حال به برخی نکات و اصطلاحات که در هنگام خرید پیپ باید در نظر گرفته شوند اشاره ای میکنیم  :

۱-جنس پیپ :

بعنوان اولین پیپ سعی کنید پیپی از جنس برایر که رایج ترین و بهترین گزینه برای ساخت می باشد،  انتخاب کنید،  ماده ای که از هر لحاظ برای ساخت پیپ مناسب است  :  مقاوم در برابر حرارت ،  کیفیت اسموک عالی،  قدرت جذب مناسب و ظاهری زیبا و فریبنده .

اگر چه پیپ از مواد دیگری مانند سفال،  میرشام ، فلز و حتی پرسلین و….  نیز ساخته می شود ولی در میان تمام این موارد ،  برایر گزینه برتر است .

۲-فرم و اندازه پیپ :

فرم پیپ بستگی زیادی به سلیقه مصرف کننده دارد ،  خیلی از اسموکر ها پیپ های خمیده را ترجیح می دهند که فشار کمتری بر روی دندان و آرواره ها ایجاد می کنند و نگه داشتن آنها در دهان آسان تر است و گروهی دیگر پیپ های فرم مستقیم و صاف را میپسندند که دود حاصل از سوختن توتون به چشم ها وارد نمیشود و تمیز کردن استم و شنک از وجود رطوبت و شیره بوسیله نخ تمیز کننده در این فرم پیپ ها راحت است .

در مورد سایز پیپ نیز توصیه می شود از پیپ هایی با کاسه بسیار کوچک استفاده نکنید به دلیل گرم و داغ شدن بیشتر و همچنین از پیپ هایی با کاسه بزرگ هم استفاده نکنید به دلیل اینکه حجم توتون در این نوع پیپ ها زیاد است و روشن نگه داشتن و استفاده از تمام توتون تا انتها برای تازه کارها دشوار است .

۳-قیمت پیپ  :

پیپ در کشور ما معمولا از حدود ۱۰۰ هزار تومان شروع شده و تا چند میلیون ادامه پیدا می کند.

پیشنهاد میکنم برای اولین پیپ از گران قیمت ها شروع نکنید تا اگر بنا به دلایلی از ادامه پیپ کشیدن منصرف شدین فشار مالی زیادی به شما وارد نشود.

همچنین از خرید پیپ های فیک و چینی موجود در بازار نیز خودداری کنید که جزء ضرر به سلامتی و همینطور جیب شما چیزی بهمراه نخواهد داشت.

توصیه میکنم به فروشگاه مراجعه کنید و از گفتن این موضوع که شما در پیپ کشیدن تازه کار هستین ابایی نداشته باشین،  در هر صورت فروشنده دیر یا زود متوجه این موضوع خواهد شد ولی با بیان تازه کار بودن فروشنده می تواند طیف وسیعی از انتخاب ها را پیش روی شما قرار دهد و چه بسا توصیه های ارزشمندی برای شروع کار داشته باشد .

۴ –فیلتر پیپ :

یکی از اساسی ترین موارد در هنگام پیپ کشیدن داخل ندادن دود حاصل از سوختن توتون  به ریه هاست بهمین دلیل به عقیده خیلی ها وجود فیلتر امری غیر ضروری است ،  به عقیده این گروه یکی از معایب وجود سیستم فیلترینگ در صورت رعایت نکردن نظافت مرتب و منظم تاثیر بر روی طعم و مزه و کیفیت اسموک به دلیل وجود آلودگی در سیستم فیلترینگ است .

اگر چه در بسیاری از نقاط دنیا بخصوص اروپای مرکزی استفاده از پیپ های فیلتر دار ۹ میلی متری رایج و مرسوم است .

انواع توتون پیپ ساموئل گاویت

شرکت ساموئل گاویت در سال ۱۷۹۲ تاسیس شده است و بیش از ۲۰۰ سال است که در زمینه تولید توتون پیپ مرغوب و توتون اسنیف در حال فعالیت است. شاید یکی از نامدارترین و قدیمیترین برند های تولید توتون پیپ در جهان باشد.

استفاده از موارد اولیه مرغوب، اسانس هایی با پایه طبیعی و فارق از افزودنی های شیمیایی آن را به یکی از برترین برندهای تولید کننده در این صنعت تبدیل کرده است. شاید جمله ” هنوز آنقدر پولدار نشده ام که کالای ارزان بخرم”را واقعا در طرز تفکر این شرکت انگلیسی بشود یافت! شاید جالب باشد بدانید که شرکتی با این قدمت و سابقه هنوز در تولیدات خود از روش های سنتی و گاها دستی استفاده می کند و برخی از ماشین آلات آنها متعلق به همان ۲۰۰ سال پیش است. ! سوال این است چرا؟
شاید بتوان اولین برندهای تولید پیپ را هنوز در انگلستان جست، در زمانی که پیپ و پیپ کشیدن در ابتدای راه خود بود. پیپ کشیدن همیشه طبقه خاصی از جامعه را شامل شده و هنوز هم بسیاری افراد پیپ کش را کمی خاص تر می بینند.

شرکت ساموئل گاویت هنوز هم مشاور بلیندینگ بسیاری از شرکت های اروپایی و امریکایی است و کمتر نمایشگاه معتبری را می توان جست که استند این کمپانی خالی باشد.

در ذیل به توضیح انواع توتون پیپ این شرکت خواهیم پرداخت.

توتون فول ویرجینیا فلیک (FullVirginiaFlake1):

این توتون فلیک ۱۰۰% ویرجینیاست. ویرجینیا توتون شیرینی به حساب می آید و رنگ آن زرد روشن است. در دو مرحله بلیندینگ و هولدینگ کمی رنگ آن تیره تر شده و برای دوستداران توتون شیرین انتخاب مناسبی است. طعم آن شیرین و سنگینی آن متوسط است.

پاسارگاد تاباک با مدیریت آقای امیر حسین رحیمی، بعنوان فروشگاه پیپ در تهران، ارائه دهنده خدمات حرفه ای و اصولی در زمینه خرید پیپ اصل (پیپ گاسپارینی، پیپ استفانو و ….), ساخت پیپ و توتون پیپ (توتون کاپیتان بلک، توتون دانهیل، توتون مک بارن) است. جهت اطلاع از قیمت پیپ، خرید پیپ اصل و یا خرید توتون پیپ، هم می توانید مراجعه حضوری داشته باشید و هم از طریق تلگرام کد کالا را ارسال کرده و سفارش دهید.

منبع : www.pasargadtabac.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره “٠٩٣۵٢٢٠٠٠٧٧” تماس حاصل فرمائید.

کانال انجمن پاسارگاد تاباک : pasargadtabaccafeartin@

تاریخ انتشار : 28 اسفند 1396 12:02

نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد