پاپو
تاریخ انتشار : 24 خرداد 1393 11:07

موضوع نوشته: صفحه نخست » دنیای فناوری »


گوشی هوشمندی که هک کردن آن محال است!

شرکت گیک فون مدعی عرضه گوشی‌ای شده که با رمزگذاری مکالمات و پیامک‌های کاربران اجازه دسترسی اشخاص و گروه‌های ثالث را به آنها نمی دهد.

این گوشی که بلک فون یا گوشی سیاه نام دارد قرار است از سه هفته دیگر روانه بازار شود. البته چند هزار گوشی از این نوع پیش از این به طور اینترنتی پیش خرید شده است.

رمزگذاری پیام ‌ای کاربران با استفاده از خدمات شرکت مخابراتی Silent Circle صورت می‌گیرد. طراحی چنین محصولی در واکنش به تلاش‌های دولت آمریکا برای جاسوسی از مکالمات و تماس‌های شهروندان آمریکایی صورت گرفته است.

گوشی مذکور ۶۲۹ دلار قیمت دارد و شرکت سوییسی SGP Technologies SA هم در ساخت و طراحی آن نقش کلیدی داشته است. گوشی سیاه مجهز به سیستم عامل اندروید است و شرکت سازنده آن را ضدهک توصیف کرده است. رمزگذاری پیام های صوتی و ویدیویی، پیامک ها و روند تبادل فایل از جمله ویژگی های این گوشی است.

همچنین در صورتی که کاربر با این گوشی خود به سایت‌های اینترنتی متصل شود، هویت وی ناشناس باقی خواهد ماند. قرار است برای ارائه خدمات از طریق این گوشی مذاکراتی با اپراتورها و شرکت های فناوری در دیگر نقاط جهان نیز به عمل آید. آلمان، بلژیک و هلند از جمله کشورهایی هستند که ارائه خدمات این گوشی در آنها قطعی شده است.

نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

مطالب شابه مطلب فوق

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد