پاپو
تاریخ انتشار : 11 شهریور 1393 12:37

موضوع نوشته: صفحه نخست » دنیای فناوری »


کلاه های پشمی زیبا و هوشمند بزودی در دسترس عموم

تکنولوژی های پوشیدنی طی چند سال آینده به محبوبیت بیشتری دست پیدا کرده و عده بیشتری از مردم از آنها استفاده می کنند. کمپانی هایی چون گوگل با عینک هوشمند خود و سامسونگ و سونی با ساعت های هوشمند در بازار اینگونه محصولات ، حضور دارند، چندی قبل نیز سونی با یک کلاه گیس هوشمند نیز عرضه نمود. اما اکنون کلاه های پشمی زیبایی برای طراحی های هوشمندانه با قابلیت پخش موسیقی در حال تولید هستند.

درکنار گرم نگه داشتن سر یک کلاه پشمی به عنوان یک عایق عمل می کند. اما بهتر از آن اینست که فناوری هایی در این پوشش استفاده گردد .

شرکت فرانسوی Archos در حال حاضر یک کلاه پشمی طراحی نموده که دارای یک هدفون است که قابلیت اتصال به گوشی موبایل از طریق Wi-Fi را دارد تا بتواند موسیقی دلخواه را در کنار عایق کردن سر در برابر سرما پخش کند.

این شرکت در عرضه PlayerAudio ها معروفیت خود را داراست و امروزه محصولات جدید خود را از گوشی همراه تا تبلت و اشیاء پوشیدنی هوشمند را نیز تولید می کند.

archos-music-beany-2

گجت جدید پوشیدنی شرکت Archos یک کلاه پشمی است که در زمستان امسال با قیمت ۲۹یورو وارد بازار می گردد.Archos Music Beany در نمایشگاه IFA که از ۵ تا ۱۰ سپتامبر در برلین برگزار خواهد شد نمایش داده میشود.Archos توضیح داده است که این کلاه کانکت همانند(Music Light بلندگوی بیسیمی که در یک LED کم مصرف بکار رفته و با ان میتوان توسط اسمارتفون و بلوتوث ۲٫۰ ترانه های اجرا شده روی اسمارتفون را در اطاقهائی که این لامپ را دارند شنید) کار میکند.
گوشی های هوشمندی که بلوتوث نسخه ۲ را دارا هستند می توانند به این کلاه اتصال یابند.(برای فهمیدن نسخه بلوتوث گوشی خود به تنظیمات بلوتوث رفته و یا به دفترچه راهنمای گوشی هوشمند خود مراجعه کنید)

این شرکت همچنین در گذشته لامپ هایی با قابلیت اتصال به گوشی آیفون طراحی کرده که می تواند موسیقی دلخواه شما را پخش کند. این لامپها به همان روش لامپهای قدیمی پیچ می شوند با این تفاوت که اتصالات در اینجا به شکل سوکت خواهد بودو این بار نور خشن فلورسنت لامپ به موسیقی گوش نواز همراه با روشنایی تبدیل می شود و بر فضای اتاق می تابد.

archos-music-light-1

همچنین در معماری مدرن، استفاده از لامپ هایی با قابلیت پخش موسیقی می تواند فضایی مدرن و دراماتیک را فراهم آورد.با مقایسه سرعت تغیر و تحولات فن آوری های روشنایی و بخصوص جدیدترین طراحی نوری که” لامپهایی با قابلیت پخش موسیقی” است با میزان تمایل مردم به استفاده از آن می توان گفت که استفاده از این نوآوری کمتر مورد توجه قرارگرفته است.

archos-weather-station

دور از ذهن نخواهد بود روزی که بشر به این فن آوری دست یابد که به جای حضور سخنران در جلسه از یک لامپ با قابلیت پخش سخنرانی استفاده شود.

نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

مطالب شابه مطلب فوق

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد