پاپو
تاریخ انتشار : 06 شهریور 1393 12:58

پنج ضعف iOS در مقایسه با اندروید که با آن مواجه می‌شوید!

ios-vs-android

۱-به اشتراک‌گذاری فایل‌ها در مقایسه با اندروید افتضاح است

بدون تردید، یکی از آزاردهنده‌ترین تغییراتی که کاربران اندروید که به آیفون و آیپد روی می‌آورند با آن مواجه می‌شوند، روشی است که به اشتراک‌گذاری فایل‌ها در iOS کار می‌کند. در مقایسه با اندروید، این سیستم کاملا از هم گسیخته است. به اشتراک گذاشتن یک تصویر به شکل مستقیم از گالری در Dropbox یا Google Drive (که به راحتی در اندروید انجام می‌شود) به سادگی غیرممکن است. به طور کلی ارتباط بین برنامه‌ها به سادگی اندروید ممکن نیست.

۲-سیستم اطلاع‌رسانی گیج‌کننده iOS

منوی اطلاع‌رسانی اندروید از ویژگی‌های شناخته‌ شده آن از ابتدای عرضه این سیستم عامل، محسوب می‌شود و به تازگی iOS هم منوی مشابهی را به کار گرفته است. مشابه به معنی یکسان نیست. به غیر از این که این منو یک ایستگاه برای تمام اطلاع‌رسانی‌ها محسوب می‌شود، می‌توان آن را به سه بخش تقسیم کرد: بخش امروز برای اطلاع از وضعیت آب و هوا، اطلاعات مربوط به سهام و غیره، بخش دیگر برای همه اطلاع‌رسانی‌های شما و بخش از دست رفته‌ها برای اطلاع‌رسانی‌هایی که هنوز دیده نشده‌اند. این کاملا گیج کننده است و برای iOS که روی سادگی تاکید دارد امتیاز خوبی محسوب نمی‌شود.

۳-عدم پشتیبانی از حالت منظره‌ای برای بیش‌تر برنامه‌ها

ما به قابلیت فراگیر تغییر حالت بین جهت پرتره و منظره‌ای در اندروید عادت کرده‌ایم ولی خیلی از نرم‌افزارهایی که این حالت را روی اندروید پشتیبانی می‌کنند، روی پلتفرم اپل آن را به فراموشی سپرده‌اند. این مطلب کمی عجیب و غریب و گیج‌کننده است.

۴-عدم وجود وضعیت باتری

برخی ممکن است تصور کنند عدم نمایش اطلاعات مربوط به مصرف باتری، اهمیت زیادی ندارد ولی وقتی یک برنامه بخش عمده‌ای از باتری شما را مصرف می‌کند، نظر شما تغییر خواهد کرد. در اندروید به راحتی می‌توان این نوع برنامه‌ها را ردیابی کرد و اقدامات لازم را انجام داد. با این که این نوع رفتار در iOS کمتر دیده می‌شود ولی وجود گزینه‌ای برای تحت نظر گرفتن مصرف باتری مطلوب به نظر می‌رسد.

۵-گزینه “همه را پاک کن” برای اطلاع رسانی‌ها وجود ندارد

افرادی که با برنامه‌های زیاد سر و کار دارند، مفهوم این جمله را به خوبی درک می‌کنند. به سادگی می‌توان گفت راهی برای پاک کردن همه اطلاع‌رسانی‌ها از همه برنامه‌ها وجود ندارد. شما باید به شکل دردناکی و به صورت جداگانه همه اطلاع‌رسانی‌ها را پاک کنید. و این انتهای قضیه نیست. پاک کردن همه اطلاع‌رسانی‌های مربوط به یک برنامه نیازمند دوبار لمس صفحه نمایش است.

نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

مطالب شابه مطلب فوق

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد