پاپو
تاریخ انتشار : 06 آبان 1393 14:32

نحوه قفل کردن برنامه ها در ویندوز

how-to-lock-applications-on-windows

اگر کودکی دارید که از سیستم شما استفاده می‌کند و یا می‌خواهید کنترل بیشتری را روی رایانه‌هایی که چند نفر استفاده می‌کنند اعمال کنید، قفل کردن بعضی برنامه‌ها یک ایده‌ی خوب می تواند باشد. این ترفند موجب می‌شود هیچ کس نتواند تنظیمات آن برنامه‌ها را تغییر داده و یا از آن‌هایی که نمی‌خواهید استفاده کند. اگر شما از نسخه‌ی کامل (Ultimate) ویندوز ۷ استفاده می‌کنید، یک سرویس داخل سیستم‌عامل ، به نام Applocker وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد مشخص کنید هر کاربر اجازه‌ی اجرای کدام برنامه‌ها را داشته باشد.

 

How-to-lock-applications-on-Windows-irannaz-com-2

نحوه استفاده از AppLocker

برای دسترسی به Applocker روی منویStart  کلیک کرده و در قسمت جستجو عبارت Gpedit.msc را تایپ کنید. Enter را فشار دهید. در پنجره ی Local Group Policy Editor که آشکار می‌شود، روی Computer Configuration دوبار کلیک کرده و به مسیر Windows Settings > Security Settings > Application Control Policies بروید. منوی Application Control Policies را گشوده و ( روی مثلث کوچک سمت چپ کلیک کنید) و Applocker را انتخاب کنید.

در اینجا می‌توانید قوانین اجرایی جدید، قوانین نصب جدید، و قوانین اسکریپت جدید ایجاد کنید. در ستون سمت چپ، روی گروهی که مایل به ایجاد تغییرات در آن هستید راست کلیک کرده و روی Create New Rule کلیک کنید. یک بخش Help به شما در فرآیند ایجاد قانون جدید کمک خواهد کرد.

به طور مثال، اگر می‌خواهید به یک کاربر اجازه‌ی اجرای FireFox را ندهید، روی Executable Rules راست کلیک کرده و Create New Rule را انتخاب کنید.

How-to-lock-applications-on-Windows-irannaz-com

 

استفاده از AppLocker

به صفحه‌ی دوم بروید. در زیر Action، روی Deny کلیک کرده و سپس کاربر مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صفحه‌ی بعد، شما باید مشخص کنید که چیزی که قصد محدود کردن آن را دارید یک فایل، پوشه یا برنامه است. زمانی که هدف FireFox است، Puplisher را انتخاب کنید، چون فایرفاکس یک برنامه است. از طریق مسیر برنامه‌هایتان به پوشه‌ی firefox رفته  و در داخل پوشه گزینه‌ی FireFox.exe را انتخاب کرده و سپس ok را انتخاب کنید. اگر تمایل داشتید، برای نام‌گذاری قانون ساخته شده به صفحه‌ی بعد رفته و سپس Create را بزنید. کار شما تمام شده است.

نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

مطالب شابه مطلب فوق

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد