پاپو
تاریخ انتشار : 23 خرداد 1397 13:36

موضوع نوشته: صفحه نخست » بهداشت و سلامت »


قبل از استفاده از ضد آفتاب این نکات را بدانید

قبل از انتخاب کرم ضدآفتاب و استفاده از این محصول، به نکاتی که در ادامه آورده‌ایم توجه کنید.موضوع فقط سوختن و سرخ‌شدن پوستتان نیست. زیر تابش تند آفتاب، آن هم بدون کرم‌هایی که از پوستتان محافظت می‌کنند، تنها آفتاب‌سوخته نخواهید شد. پیداشدن خال‌های قهوه‌ای در گوشه‌وکنار صورت و دست‌هایتان و بالارفتن احتمال ابتلای شما به سرطان پوست، مشکلات دیگری هستند که با قرارگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب تابستان، می‌توانند زیبایی و سلامت شما را تهدید کنند.

روی بسته را خوب بخوانید

قبل از خریدن کرم ضدآفتاب، مواد تشکیل‌دهنده آن را از روی بسته‌بندی بخوانید. کرم ضدآفتابی که روی پوستتان می‌زنید، بهتر است حاوی دی‌اکسید تیتانیوم، آونووبنزون ​​و Mexoryl SX باشد. این ترکیبات، بهتر از هر ترکیب دیگری پوستتان را در برابر تابش اشعه فرابنفش مقاوم می‌کنند.

به فکر یک تیر و چند نشان‌زدن نباشید

لااقل در روزهایی که نور خورشید به‌شدت به زمین می‌تابد، فکر تغییردادن رنگ پوست را از سرتان بیرون و تنها به مراقبت از پوست فکر کنید. ترکیب‌شدن ضدآفتاب با کرم‌های رنگ‌دهنده، ممکن است اثرات محافظتی آن را کاهش دهد و تاثیر مورد انتظارتان را روی پوست شما نگذارد. گذشته از این، وقتی که به قصد خرید ضدآفتاب به داروخانه می‌روید، به فکر صاف‌کردن چروک‌های پوست یا روشن‌کردن لکه‌های ایجادشده نباشید و به‌خاطر خریدن محصولی که همه نیازهای پوست شما را برطرف می‌کند، اولویت اصلی‌تان، یعنی محافظت کامل از پوست در برابر اشعه خورشید را فراموش نکنید.

به موقعیت جغرافیایی‌تان توجه کنید

پولتان را برای خریدن کرم‌های ضدآفتابی که SPF بالاتر از ۵۰ دارند هدر ندهید. اگر شما در منطقه جغرافیایی که خورشید، آفتاب سوزانش را در آن روانه پوستتان می‌کند زندگی می‌کنید، نیاز به کرم ضدآفتابی با اس‌پی‌اف ۳۰ تا ۵۰ دارید و اگر در شهری ابری زندگی می‌کنید که آفتاب سوزانی ندارد می‌توانید سراغ کرم‌های با اس‌پی‌اف ۱۵ تا ۳۰ بروید. البته اگر در شهر ابری‌تان قرار است ساعت‌ها بیرون از خانه و زیر نور خورشید بمانید، بهتر است سراغ کرم‌هایی با SPF کمتر از ۳۰ نروید.

هر چند ساعت یک‌بار کرم بزنید

درست است که کرم مرغوب ضدآفتاب شما که SPF بالاتر از ۳۰ دارد، تا چند ساعت از پوستتان در برابر اشعه‌های خورشید محافظت می‌کند، اما نمی‌توانید تنها یک‌بار در روز از این کرم استفاده کنید و خیالتان در مورد سلامت پوستتان راحت شود. برای حفظ سلامت پوستتان، باید هر سه ساعت یک‌بار با آبی که هم‌دما با محیط است صورتتان را بشویید و پس از خشک‌کردن، دوباره کرم ضدآفتاب بزنید.

برای حفظ سلامت پوست، باید هر سه ساعت یک‌بار صورتتان را بشویید و دوباره ضدآفتاب بزنید‎

ماجرا را زنانه و مردانه نکنید

محققان می‌گویند: درحالی‌که ۷۸درصد زنان از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنند، تنها ۳۴درصد آقایان مایل به استفاده از آن هستند. یادتان نرود که کرم ضدآفتاب، یک محصول آرایشی نیست و برای زیبا‌تر به نظر رسیدن سراغ آن نمی‌روید. این محصول برای محافظت از سلامت پوست تولید می‌شود و برای استفاده از آن، محدودیت جنسیتی وجود ندارد. باور کنید چه زن باشید و چه مرد، آفتاب به یک اندازه سلامت پوست شما را تهدید می‌کند.

همگی از یک کرم استفاده نکنید

اگر به فکر سالم‌ماندن پوست ظریف کودکتان هستید، حتما قبل از خرید کرم مناسب، با پزشک او مشورت کنید. شما هیچ‌وقت نباید کرم ضدآفتاب خودتان را روی پوست کودکتان بزنید، چراکه برخی از ترکیبات بی‌ضرر برای پوست شما، ممکن است به سلامت او آسیب بزند. گذشته از این، درصورت تهیه کرم مخصوص کودکان، قبل از آنکه همه پوست او را با ضدآفتاب بپوشانید، ابتدا کرم را روی بخش محدودی از پوست امتحان کنید تا مطمئن شوید که پوست فرزندتان به ترکیبات موجود در آن حساسیت نشان نمی‌دهد.

سراغ کرم‌های حاوی ویتامین A نروید

گرچه برخی از تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که با افزودن ویتامین Aبه کرم‌های ضدآفتابشان، زمینه را برای مراقبت بیشتر از پوست فراهم کرده‌اند، اما محققان در مورد استفاده از این گزینه‌ها هشدار می‌دهند. به گفته آن‌ها، همه کرم‌های حاوی ویتامین A، می‌توانند احتمال رشد تومورها و ضایعات پوستی را افزایش دهند و به همین دلیل با استفاده از آن‌ها نه تنها پوستتان را در برابر آسیب‌های ناشی از تابش خورشید مقاوم نخواهید کرد، بلکه احتمال بروز آسیب‌های دیگری را هم افزایش خواهید داد.

در اتاق کارتان هم ضدآفتاب بزنید!

تنها نور خورشید نیست که می‌تواند به سلامت پوست شما آسیب برساند. لامپ‌های بزرگ مهتابی که دفتر کارتان را در تمام ساعات روز، روشن نگه می‌دارند هم به اندازه نور مستقیم خورشید برای پوست شما خطرساز هستند. به همین دلیل نه تنها در زمانی که قصد پیاده‌روی زیرآفتاب را دارید، بلکه در ساعاتی که در دفتر کارتان مشغول به فعالیت هستید باید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید و هر سه ساعت یک‌بار هم کرمی که روی صورتتان مانده را پاک کرده و دوباره ضدآفتاب بزنید.

نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

مطالب شابه مطلب فوق

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد