پاپو
تاریخ انتشار : 25 تیر 1395 18:55

موضوع نوشته: صفحه نخست » آشپزی و تغذیه »

طرز تهیه رولت مرغ با عسل

طرز تهیه رولت مرغ با عسل

اغراق نیست اگر بگوییم با مرغ می توان هزار نوع غذای مختلف درست کرد. همچنین می توان به شکل های مختلفی مرغ ها را مزه دار کرد. در این مطلب مرغ را با طعم جدیدی مزه دار کرده ایم. طعم خاص این نوع را نیز حتما امتحان کنید.

مواد لازم برای رولت مرغ با عسل برای ۲ نفر :

فیله مرغ ۴ تکه
 روغن زیتون  ۲ قاشق سوپخوری
 آب پرتقال (ترجیحا آبمیوه تازه باشد) ۴ قاشق سوپخوری
 عسل  ۲ قاشق سوپخوری
زردآلو یا آلو قیسی ۵ عدد
نمک به مقدار لازم

 

طرز تهیه رولت مرغ با عسل و زردآلو :
فیله های مرغ را پس از شستن به نمک و یک قاشق سوپخوری روغن زیتون آغشته کرده و در ظرفی دربسته در یخچال به مدت ۱۰دقیقه بگذارید بمانند تا مزه دار شوند.

با یک قاشق سوپخوری روغن زیتون باقیمانده، کف یک تابه را چرب کرده و فیله های مزه دار شده را روی آن بگذارید تا با در بسته به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بپزند. وقتی فیله ها پختند، نوبت به سس آنها می رسد.

عسل را با آب پرتقال مخلوط کرده، خوب هم بزنید تا رقیق شود. آلوها یا زردآلوها را هم در کنار فیله ها در تابه بگذارید. نصف مقدار سس (مخلوط عسل و آب پرتقال) را روی فیله ها ریخته، در تابه را بگذارید و با درجه ملایم حدود ۱۰ دقیقه حرارت دهید.

بعد از این مدت باقیمانده سس را روی فیله ها بریزید تا مزه عسل و پرتقال به خوبی به خورد فیله ها برود و آنها را مزه‌دار و خوشرنگ کند. بعد از چند دقیقه که سس کمی غلیظ شد می توانید حرارت را خاموش کرده و فیله ها و زردآلوها را در ظرف مورد نظر ریخته و سرو کنید.

فوت و فن  برای پخت رولت مرغ با عسل و زردآلو :
زردآلو یا آلو قیسی در هنگام پخت با فیله مرغ و سس عسل و پرتقال شکل زیبایی به خود می گیرد. البته اگر از کمپوت که پخته شده و نرم است استفاده می کنید، می توانید با پشت چنگال آنها را له کرده و با سس مخلوط کنید و برای سرو کردن کنار فیله ها بگذارید.


نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد