پاپو
تاریخ انتشار : 10 خرداد 1395 19:06

دستور تهیه چند نوع معجون‌ ضد آلرژی

نکند بهار که می‌آید شیر بینی شما هم باز می‌شود؟ آبریزش بینی تازه اول ماجراست بعد از مدت کمی نشانه‌های دیگر حساسیت مثل قرمزی چشم و خارش و سوزش و… امان‌تان را می‌برد. این حساسیت لعنتی می‌آید که شیرینی بهار را کم رنگ کند اما شما می‌توانید این اجازه را به آن ندهید.

اما متاسفانه برخی افراد به دلیل داشتن حساسیت‌های بهاری به طبیعت نمی‌روند و تنها علتش وجود گرده‌های گل و گیاهان است. برخی افراد برای درمان خود متوصل به داروها می‌شوند و سعی می‌کنند از هر طریقی که شده خود را از شر آبریزش بینی، عطسه و… رها کنند.

اگر حسایست بهاره دامنگیرتان شد، بهتر است مدتی به سمت میوه‌هایی مثل: موز، خربزه، طالبی، هندوانه، کیوی، انبه و… همچنین سبزیجاتی مثل: تره، سیر، پیاز، پیازچه، شاهی و… نروید اما تا دل‌تان می‌خواهد گلابی، به، نعناع، گشنیز، ریحان و… میل کنید. البته بهتر است برای آشنایی بیشتر با میوه و سبزیجات ضدحساسیت با پزشکان طب سنتی هم مشورت کنید.
معجون سکنجبین

یکی از نوشیدنی‌هایی که این روزها زیاد مصرف می‌شود، شربت سکنجبین است. سکنجبین یک شربت سنتی ایرانی است که داری طبع سرد و خنک بوده و بهترین درمان برای روزهای پرحساسیت است.

معجون سکنجبین دارای طبع سرد و خنک است
مواد لازم :

 سکنجبین نصف لیوان
 خیار یک عدد
 برگ کاهو  ۴ الی ۵ عدد
 * آبلیمو  یک قاشق مرباخوری
نعناع ۳ یا ۴ برگ

 

* آبلیمو:  (آبلیمو تازه باشد بهتر است)

 

طرز تهیه :
این معجون بسیار راحت است، فقط کافی است تمام مواد را داخل میکسر بریزید اما مدت زمان مخلوط کردن باید کم باشد، فقط در حدی که مواد با یکدیگر میکس شوند. در قدیم خیلی از افراد بدون آنکه از خواص این معجون آشنا باشند از آن استفاده می‌کردند. البته معجون سکنجبین کمی مدرنیزه شده است اما برای رفع مشکلات حساسیت بهاره بسیار موثر است.

نکته:

 

شربت سکنجبین ، بهترین شربت برای روزهای پرحساسیت فصل بهار است
برای تهیه معجون‌ها نباید از یخ استفاده کنید. البته برای خنک کردن آنها راه‌های دیگری هم وجود دارند به عنوان مثال معجون‌ها را برای مدتی در یخچال نگه دارید تا خنک شوند. اگرجزو افرادی هستید که طبع گرم دارند و دچار نفخ می‌شوند، می‌توانید سکنجبینی را که از سرکه و نعناع به دست آمده با تخم کاسنی و گلاب مخلوط کنید اما افرادی که دچار مشکل زخم معده و روده هستند بهتر است دور این مخلوط به دست آمده را خط بکشند زیرا برای‌شان مضر است.
معجونی به سبزی بهار
این معجون سبز به شما کمک می کند تا به جنگ حساسیت‌های فصل بهاری بروید.

معجون سبز برای از بین بردن حساسیت های فصل بهار

 

مواد لازم :

کلم پیچ سبز ۶ برگ
خیار یک عدد
کرفس ۴ برگ
سیب سبز ۲ عدد
لیمو نصف عدد
زنجبیل یک قاشق چای‌خوری
شکر یک قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه :
برای تهیه این اسموتی فقط کافی است ۱۰ دقیقه از وقت خود را اختصاص به این کار بدهید. تمام مواد را در یک مخلوط کن بریزید و دکمه را بزنید تا کلیه مواد مخلوط‌شوند.
معجون سیب و دارچین

اگر حساسیت شما حالتی نزدیک به سرماخوردگی دارد؛ یعنی علاوه بر آبریزش بینی دچار عطسه، سرفه و … می‌شوید می‌توانید این معجون را امتحان کنید.

معجون سیب و دارچین برای درمان حساسیت های فصل بهار

 

مواد لازم :

آب زغال اخته یک لیوان
 ماست یونانی نصف لیوان
 چای سبز یک فنجان
  سیب پخته شده دارچینی یک عدد متوسط

 

طرز تهیه :
ابتدا یک سیب متوسط را پوست کنده و داخل آن را کمی سوراخ کنید و در سوراخ ایجاد شده دارچین بریزید. بعد از طی این دومرحله باید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه سیب را داخل فر قرار دهید. وقتی سیب دارچینی آمده شد می‌توانید تمام مواد نامبرده را داخل یک میکسر بریزید و بگذارید مواد کاملا با یک دیگر مخلوط شوند. سیب دارچینی یکی از مهم‌ترین مواد این اسموتی است زیرا برای درمان حساسیت بهاره که با حالت سرماخوردگی همراه است، می‌تواند مفید باشد.
معجون حریره بادام

با این معجون دیگر خبری از آبریزش بینی نیست.

معجون حریره بادام برای از بین بردن آب ریزش بینی

 

مواد لازم :

 * حریره بادام یک لیوان متوسط
پودر نارگیل  یک قاشق مرباخوری
دارچین یک قاشق چای‌خوری
 * بستنی  ۲ اسکوپ
بلوبری ۵ الی ۸ عدد
وانیل ۸/۱ قاشق چای‌خوری

* حریره بادام: (بهتر است به جای مخلوط کردن بادام‌ها با شیر از آب استفاده کنید).
* بستنی: (بستنی از نوع وانیلی باشد بهتر است).

 

طرز تهیه :
بیشتر افراد با طرز تهیه حریره بادام آشنا هستند. بعد از درست کردن حریره بادام مواد ذکر شده را جداگانه در میکسر مخلوط کنید. سپس مواد مخلوط شده را به حریره بادام اضافه می‌کنیم و سپس با یک قاشق همه مواد را هم می‌زنیم. قبل از مصرف بادام‌ها را امتحان کنید تا مبادا تلخ باشند.


نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد