پاپو
تاریخ انتشار : 05 آذر 1393 18:11

موضوع نوشته: صفحه نخست » دنیای فناوری »


اختراع یک کفی کفش ضد مین

اختراع یک کفی کفش ضد مین/ تسهیل راه رفتن و منجی انسان
مبتکران کلمبیایی کفی جدیدی برای کفش ها طراحی کرده اند که نه تنها می تواند راه رفتن را آسان و فشار وارد شده به پاشنه پا را کاهش دهد بلکه جان انسان را نیز نجات می دهد.

   hhs1198

 

این کفی کفش که  SaveOneLife  نام دارد، در واقع یک شناساگر پوشیدنی مین است که در کفش قرار می گیرد و وجود و موقعیت مین زمینی را در نزدیکی فرد، به او هشدار می دهد.
وجود مین های زمینی یک مشکل عمده در کشور کلمبیا است و بر اساس اعلام گروه مبارزه برای ممنوعیت مین های زمینی، این کشور پس از افغانستان  دومین کشور در دنیاست که بیشترین تعداد مین در زمین های آن کاشته شده است. مین های زمینی از سال ۱۹۹۰تا کنون موجب آسیب دیدگی بیش از ۱۰ هزار نفر و کشته شدن دو هزار نفر شده است.

 

گروه های شورشی ضد دولتی اقدام به کاشت مین های ضد نفر و ضد خودرو در جاده ها و پیاده رو های اطراف پایگاه های دولتی، مناطق روستایی، اطراف مدارس، خانه ها و پارک های ملی و دیگر اجتماعات عمومی می کنند. این مشکل زمانی وخیم تر شد که قاچاقچیان مواد مخدر نیز از مین برای محافظت از مزارع کاشت کوکائین از مزاحمان استفاده می کنند.
نیروهای نظامی، کشاورزان و مردم عادی در خطر معلولیت و یا مرگ ناشی از انفجار مین در زیر پای خود هستند. پاکسازی این مناطق نیازمند بودجه و تجهیزات پیشرفته و خاصی است که در حتی با فراهم شدن تمامی شرایط، چندین دهه طول می کشد.

 

  hhs1197

 

به گفته طراحان، کفی Save OneLife راه حلی برای مشکل مین های زمینی نیست بلکه چاره موقتی برای کاهش خطر ناشی از مین های ضد نفر است.این کفی کفش با اصول فلز یاب کار می کند. SafeOneLife  از ماده رسانا ساخته شده و یک سیم پیچ مسطح روی آن چاپ شده است.
این سیم پیچ میدان الکترومغناطیسی تولید می کند. وقتی کاربر در فاصله دو متری مین حاوی قطعات فلزی راه می رود، این فلز، میدان الکترومغناطیسی را مختل کرده و توسط ریزپردازنده هایی که یک فرستنده رادیویی هستند و بر روی کفی چاپ شده اند، تشخیص داده می شود.
این فرستنده سیگنالی را به نوعی گیرنده ارسال می کند که شبیه ساعت مچی است و در صورت دریافت این سیگنال، صدای هشدار منتشر می کند و موقعیت مین را بر روی نمایشگر کوچک خود نشان می دهد.***

نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

مطالب شابه مطلب فوق

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد