پاپو
تاریخ انتشار : 22 بهمن 1393 19:55

موضوع نوشته: صفحه نخست » دنیای فناوری »


آیا تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ جاسوسی شما را می‌کنند؟

یادتان می‌آید زمانی را که مایکروسافت اعلام داشت که کینکت تقریبا به هر چه که می‌گویید گوش می‌دهد؟ الان نوبت سامسونگ شده است.

متنی از بخش سیاست حریم خصوصی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ منتشر شده که حاوی جزئیات نگران کننده زیر است:

“خواهشمندیم که آگاه باشید اگر کلام شما حاوی اطلاعات حساس و ویژه است، این اطلاعات از طریق استفاده از برنامه تشخیص صدا به نرم‌افزارهای شخص ثالث فرستاده شده و در آنجا ضبط می‌شود”.

اینکه اطلاعات شخصی ما همیشه توسط تکنولوژی در معرض خطر بوده، نگران کننده است، ولی اینکه به عبارت شخص ثالث در این متن اشاره شده است، نگرانی چندین برابر می‌شود.

البته سامسونگ اظهار داشته که اطلاعات شخصی را حفظ نکرده و آن‌ها را به برنامه یا کمپانی‌های شخص ثالث نمی‌فروشد.

این کمپانی در این‌باره چنین گفته است: اگر یک کاربر از تشخیص صدا استفاده کند، اطلاعات صدا در شکل جستجوی فرمان درخواست شده صوتی به نرم‌افزار شخص ثالث فرستاده و سپس این اطلاعات به یک سرور فرستاده می‌شود. سروری که به دنبال محتوای درخواستی گشته و سپس محتوای مورد نظر را به تلویزیون باز می‌گرداند.

کمپانی اطمینان داه که بحث حریم شخصی را جدی می‌گیرد.

” در تمام تلویزیون‌های هوشمندمان از حفاظ‌های امنیتی استاندارد بهره می‌بریم تا اطلاعات شخصی کاربر را در برابر جمع‌آوری‌ها یا سو استفاده‌های غیر قانونی محافظت کنیم.

در ضمن این کمپانی اظهار داشته که این ویژگی قابلیت غیر فعال شدن دارد و در زمان فعال بودن هم یک آیکون میکروفون در صفحه ظاهر می‌شود.

به‌علاوه صاحب تلویزیون می‌تواند دستگاهش را از اتصال به اینترنت قطع کند، ولی پس چرا تلویزیون هوشمند خریده است؟

از آنجایی که اینترنتی شدن زندگی روز به روز در حال توسعه و گسترش است، این قطعا آخرین خبری نخواهد بود که درباره ترس از دزدیده شدن اطلاعات شخصی‌مان خواهیم شنید.

نظرات کاربران

تعداد نظرات ۰

ارسال نظر

مطالب شابه مطلب فوق

لوگو اسپانسر


کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت پاپو محفوظ میباشد